Birger Christensen Collective på vej med nyt influencer-brand
Birger Christensen Collective folder til sommer porteføljen ud og satser på endnu et brand skabt i samarbejde med en influencer.Birger Christensen Collective – som Birger Christensen nu hedder – har siden sommeren 2018, hvor de først lancerede in-house mærket Rotate Birger Christensen, bevist, at selv et mere end 150 år gammelt, traditionsbundet pels- og modehus kan få succes med ‘born digital’ brands. En succes, der uden tvivl langt hen ad vejen skal tilskrives brandets kreative direktører, influencerne Thora Valdimars og Jeanette Madsen, der siden begyndelsen har været frontfigurerne i Rotate. Kort efter, også i 2018 med CEO Denise Christensen i spidsen, kom Remain til, og i dag udgør de to brands hovedaktiviteterne hos Birger Christensen Collective. Indtil til sommer, that is. For til august tilføjes endnu et influencer-brand til familien – denne gang i samarbejde med den svenske influencer Anna Winck.
Cannari Concept, som det nye brand er blevet navngivet, får Anna Winck som kreativ direktør. Udviklingsprocessen er igang netop nu, men Birger Christensen Collective kan fortælle, at brandet vil spille på barndomsnostalgi og “fejrer en tid, hvor subkulturerne styrede slagets gang;” blokfarver og grafiske slogans, croppede dunjakker, korsettoppe, løstsiddende hoodies og ekstra brede bukseben. Brandets debutkollektion, AW23-kollektionen, henter inspiration fra 90’er-kultfilmen ‘Fear and Loathing in Las Vegas’ og arbejder, ifølge huset selv – og helt i tidens ånd – på tværs af både køn, størrelse og stil.
Cannari Concept vil dog også få fokus på cirkularitet, idet kollektionerne vil blive skabt i hovedsaligt secondhand eller genanvendte materialer.
Birger Christensen Collectives nye brand lanceres i august 2023.