Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
KARRIERE

PRD præsenterer ny ejerkreds

PR-bureauet har siden stifter Henrik Juhls bortgang sidste år været i familiens hænder. Men nu melder en erfaren trio sig på banen til at overtage ejerskabet.
PR-bureauet har siden stifter Henrik Juhls bortgang sidste år været i familiens hænder. Men nu melder en erfaren trio sig på banen til at overtage ejerskabet.

Siden PRD blev grundlagt i 2005, har PR-bureauet opbygget en forretning med en både national og international kundeliste, der tæller brands som Cartier, Pandora, Tiffany & Co., Tommy Hilfiger og Uniqlo. Men siden stifter Henrik Juhl i 2021 gik bort, har bureauets fremtid været uklar, da familien midlertidigt har måtte tage over og gøre, hvad de kunne for at sikre en glidende overgang. Men nu er PRD landet på mere sikker grund med en ny og erfaren ejertrio.

En trio, der består af Stine Elmegaard Windfeld, Morten Bartho og Julius Værnes Iversen, som er gået sammen i en konstellation om delt ejerskab. Både Stine Elmegaard Windfeld og Morten Bartho kender bureauet indgående og har arbejdet hos PRD i flere år. Stine Elmegaard Windfeld siden 2018, senest som COO, og Morten Bartho siden 2013 som Senior Project Manager. Stifter af det kreative studie og butik Tableau Julius Værnes Iversen har ligeledes godt kendskab til bureauet gennem sine mange involveringer i PRDs produktioner.

“Vi er meget beærede over familiens opbakning og tiltro til det nye ejerskab af PRD. Det seneste år har vi alle fokuseret på at holde bureauet på ret køl. Nu er vi spændte på at se fremad og udvikle fremtiden for PRD, og vi er glade for allerede at have budt flere nye kunder velkommen i familien,” siger Morten Bartho i en pressemeddelelse i dag, hvortil Julius Værnes Iversen tilføjer:

“Jeg glæder mig til i samarbejde med Stine, Morten og resten af teamet at skabe en forskel for vores kunder og kreative personer gennem deres formidling. Min erfaring med at inddrage æstetik i alle aspekter af processen vil blive en vigtig hjørnesten i PRDs arbejde med nutidig kommunikation, produktioner samt rådgivning.”

Stine Elmegaard Windfeld og Morten Bartho vil fremadrettet dele rollen som administrerende direktør sideløbende med deres arbejde med henholdvis kommunikation og produktion, hvorimod Julius Værnes Iversen tiltræder rollen som Creative Director og skal lede den kreative udvikling.