Mark Kenly Domino Tan udvider den kreative ledelse med kendt branchenavn
Tidligere Femmes Régionales-stifter Caroline Engelgaar er ny Brand Director og skal være indover alt fra udviklingen i kollektionerne til international vækst.Siden Mark Kenly Domino Tan stiftede sit brand i eget navn i 2014, er hans karakteristiske stil og håndværksmæssige overlegenhed blevet synonym med mærkets udvikling og kollektioner. Men nu er tiden kommet til at udvide den kreative ledelse. I den forbindelse har Fashion Society, der er majoritetsejer, ansat tidligere Femmes Régionales-stifter og kreativ direktør Caroline Engelgaar som Brand Director.
Herfra skal hun være med til at “sikre en stærk identitet og udvikling i kollektionerne og brandets internationale vækst og rejse,” som det lyder i en pressemeddelelse i dag. Mark Kenly Domino Tan selv fortsætter i virksomheden som Creative Director og skal dermed indgå tæt samarbejde med Caroline Engelgaar.
“Vi står med en international vækst foran os, som kræver, at vi er skarpe om målrettede. MKDT henvender sig til et bredt marked og det er vigtigt, at vi fremadrettet fastholder den skarpe identitet og relevans, som gennemsyrer kollektionerne og kommunikationen. MKDT er et stærkt brand, som jeg allerede har stort kendskab til gennem min tid i Femmes Régionales, hvor jeg tidligere har arbejdet tæt sammen med Mark. Der var derfor ingen tvivl om, at jeg skulle med ombord på teamet, da muligheden opstod. Det har været en spændende start, og jeg glæder mig allerede til de mange fremtidige projekter, hvor vi i samarbejde med teamet kan styrke og udvikle brandet,” lyder det i pressemeddelelsen fra Caroline Engelgaar.
MKDTs ejerkreds består i dag af henholdsvis Fashion Society, som også huser Lovechild 1979, Nué Notes, Rue de Tokyo og Naja Lauf, samt Ellinor Sæther.