Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Rebekka Bay og Mathilde Maalouf bryder ud i fælles designprojekt

Med en brancheerfaren trio bag sig skal det nye brand Maalouf skabe ansvarligt undertøj, der – helt i tidens ånd – henvender sig til alle køn.
Med en brancheerfaren trio bag sig skal det nye brand Maalouf skabe ansvarligt undertøj, der – helt i tidens ånd – henvender sig til alle køn.

Maalouf er navnet på et nyt brand stiftet af Mathilde Maalouf, Rebekka Bay og Jacob Wildschiødtz. Sammen har de lavet et mærke, der ønsker at “skabe tidløst og bæredygtigt tøj af den højeste kvalitet,” som de tre stiftere selv beskriver det i en pressemeddelelse.

Det er da også en brancheerfaren trio, der har slået kræfterne sammen. Kreativ direktør og medstifter Mathilde Maalouf har ti års erfaring i branchen gennem stillinger hos brands som Wood Wood, Soulland, Carcel og Pas Normal Studios, hvor hun siden august i år har arbejdet deltid som designer. Medstifter, partner og ansvarlig for brandstrategi Rebekka Bay har de sidste 20 har skabt sig et udførligt CV indenfor mode hos brands som COS, GAP, Everlane og Uniqlo – og senest Marimekko. Jacob Wildschiødtz, der er medstifter og Brand Director, har ansvaret for Maaloufs visuelle identitet, e-com og branding. Han er medstifter af det kreative bureau NR2154 og har derigennem mere end 15 års erfaring med visuel kommunikation, branding, art direction med mere.

Brandets første udspil er en mini undertøjskollektion, der bestående af fire styles tapper ind i en voksende tendens – som vi især også så under sommerens modeuge – idet den, ifølge brandet selv, henvender sig til alle køn.

Kollektionen, der passende har fået navnet ’Unbleached’, er lavet i naturlige, rå materialer og i en ubleget, hvid kvalitet. Udover materialerne har Maalouf-teamet valgt at producere alle produkterne nær Stuttgart i Tyskland på fabrikker, der bruger energibesparende, originale strikmaskiner fra starten af 1900.

Maalouf forhandles på nuværende tidspunkt kun i Studio X, men vil i den nærmeste fremtid også blive solgt via egen kanal.