Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
KARRIERE

Anne-Dorthe Larsen giver stafetten videre til ny kreativ direktør

Med ønsket om at dedikere sig fuldt ud til det strategiske arbejde og internationale ambitioner har Lovechild 1979-stifteren udpeget Mia Kappelgaard som sin kreative afløser.
Med ønsket om at dedikere sig fuldt ud til det strategiske arbejde og internationale ambitioner har Lovechild 1979-stifteren udpeget Mia Kappelgaard som sin kreative afløser.

Siden begyndelsen har de to brands Lovechild 1979 og Nué Notes været synonym med stifter og kreativ direktør Anne-Dorthe Larsens sikre hånd og karakteristiske stil. Men nu er tiden inde til, at hun tager en mere strategisk hat på og vier sin tid til at sætte fokus på den konceptuelle og strategiske drift af de to stadigt voksende mærker – og dermed lader det kreative ansvar gå videre til nye kræfter. Og her er valget faldet på designer Mia Kappelgaard. Hun er dermed ny kreativ direktør for virksomheden Nué Group, og skal fremover overtage designudviklingen af brandets fremtidige kollektioner.

“Vi står et nyt og spændende sted med fantastiske kollektioner på Lovechild og Nué Notes, som er klar til at tage det næste skridt. Jeg glæder mig til den nye rolle i virksomheden, hvor jeg kan arbejde med brandet og teamet på en anden måde end tidligere,” lyder det i en pressemeddelelse fra Anne-Dorthe Larsen.

Internationale ambitioner

Det er nu tre år siden, at hun i 2019 solgte en del af virksomheden til Fashion Society, der også huser brands som Mark Kenly Domino Tan og Rue de Tokyo. Et valg, der netop bundede i et ønske om, at de to brands – især Lovechild 1979 – skulle udvikle sig på det skandinaviske marked. Nu er der opbygget en bred vifte af wholesalekunder på brandet, så derfor er tiden så inde til at starte en mere international rejse. Ifølge Anne-Dorthe Larsen, der selv har bygget brandsene fra bunden, har det dog ikke været en udelukkende nem beslutning.

“Det har hele tiden været planlagt, at dagen i dag skulle komme, men det har krævet tid og overvejelser at finde den rigtige person, der både forstår den arv og DNA, der ligger i mine brands, men som samtidigt også har det, der kræves for, at brandsene kan udvikle sig. Det har vi nu fundet i Mia, og jeg føler mig både tryg og begejstret ved at skulle overlade designdelen til Mia og resten af teamet, det føles helt rigtigt.”

“Fyret op for farverne”

Også Mia Kappelgaard selv anerkender, at det er store sko, hun skal udfylde i sin nye rolle. Fashion Forum har besøgt hende i brandets showroom, for at se den nye kollektion fra Lovechild 1979. Til spørgsmålet om, hvordan hun har sat sig eget præg på et brand, hvis design-DNA er så stærk, svarede hun:

“Den DNA, som Anne-Dorthe har skabt, ligger ret meget til højrebenet for mig, så jeg har gjort mit fineste for at finpudse den og fortsætte den. Men jeg tror måske hun vil sige, at jeg har fyret lidt op for farverne,” siger hun og tilføjer:

“Det har været ret naturligt for mig at komme ind i teamet og blive en del af brandets designudvikling, og Anne-Dorthe og jeg har på magisk vis været utroligt enige i det fleste ting. Det har ofte været detaljer, hvor vi måske var sådan ’hvad gør vi her?’ Så vi er mere enige, end jeg havde forventet.”

Mia Kappelgaard har været ansat som designer i Nué Group siden marts 2022 og har den modeugeaktuelle SS23 Lovechild-kollektion som sin første som kreativ direktør.