Ungt brand med bæredygtige ambitioner tyvedobler årsresultat i nyt regnskab
Brandet med de bæredygtige ambitioner har fuld fart fremad, og det kan aflæses i det nye regnskab, som vidner om vækst, vækst og mere vækst.2021 har været et godt år for det københavnske brand Crās, og det kan ses på deres netop udgivne regnskab. Her kan de fremvise et årsresultat på lidt over 2,8 millioner kroner, hvilket er en tyvedobling sammenlignet med 2020’s årsresultat på 140.000 kroner. Fremgangen kan også spores i bruttoomsætningen, som er steget fra omkring 630.000 kroner til lige over 5,6 millioner kroner. Egenkapitalen har også fået et godt nyk opad og er vokset fra 884.000 kroner til lige knap 3,7 millioner kroner.
I ledelsesberetningen kan det læses, at Crās har styrket sin markedsposition på alle etablerede markeder med øgede markedsandele. Samtidig har de udvidet til nye markeder, og på baggrund af det tilfredsstillende regnskab forventes den udvidelse at fortsætte i 2022. Her har ledelsen planer om at udvide med 12 nye markeder og samtidig fortsætte væksten på de eksisterende markeder. Vækstplanerne lå også til baggrund for beslutningen om at lade Stylewise Nordic indgå i ejerkredsen for netop at hjælpe med den internationale vækst. Derudover skal der fokuseres på en styrket digital tilstedeværelse.
“Hos Crās tror vi på en mere bæredygtig fremtid, og vi tror på, at mode kan være både sjov, trendy og glamourøs og samtidig udelukkende fremstilles af certificerede bæredygtige materialer og pakkes i genbrugsmaterialer,” står der på brandets hjemmeside og med dette regnskab tyder det på, at de har ramt et hul i markedet, som forbrugerne efterspørger.
“Vi er glade for resultaterne for 2021, som vidner om øget efterspørgsel efter Crās på allerede etablerede markeder. Vi glæder os til 2022, som byder på nye spændende markeder og en forventning om fortsat markant øget vækst,” lyder det fra Anne Charlotte Lembye og Christiane Hagger, der er Crās’ ejere, i en mail.