7 Days Active understregede sit sportslige fokus
Med behageligt tøj, der ser smart ud, sprang Malkit Singh og Co. endnu engang farveskalaen og gjorde os alle i godt humør – med lyst til at trække i træningstøjet.7 Days Active, Vega, tirsdag den 10. august klokken 12.30
Det var et show i tre dele, som Malkit Singh præsenterede os for denne tirsdag eftermiddag i august – bare lidt mere end to år efter, at mode- og sportsmanden med en fortid i Newline og Halo startede 7 Days Active sammen med Anders Degn.
I foyeren til Store Vega var et farverigt publikum mødt talstærkt op. Mange af gæsterne ved showet har en del af æren for den hype, brandet har svævet på siden begyndelsen. Som Malkit Singh selv forklarede sidste år til Fashion Forum, kom brandet godt fra start ved at få en masse gode venner, der er influencere, til at gå i tøjet. Og hypen omkring det farverige active wear nåede sit foreløbige højdepunkt for nyligt, da Hailey Bieber i en butik i Paris købte et par styles, og butikken kort efter måtte melde alt udsolgt.
Hypen kan også mærkes i Store Vega, hvor første levende billede på gulvet, der i dagens anledning var belagt med kunstgræs, var Caroline Bille Brahe, der altid har set godt ud i crocs, således også i dag. Og nu også afslappet tjekket i løse blå joggingbukser, en stor, løs trøje i pink, en dynevest ud over og omvendt kasket. Der er sket lidt med moden under corona-nedlukningerne. Og det har bestemt ikke været skidt for 7 Days Active, der, da folk manglede et tracksuit til hjemmearbejdspladsen, kunne tilbyde en bred, farverig palette af utroligt indbydende træningstøj.
Det er med andre ord blevet mere end legitimt at gå i sportstøj, også når man ikke lige dyrker sport, og her er det altid en fornøjelse at se, hvilke nye farver Malkit Singh, kreativ direktør Simon Rasmussen og deres voksende team finder på sæson efter sæson.
I showets første del kom flere professionelle sportsudøvere også på gulvet, blandt andre den svenske crossfitter Rebecka Vitesson, der fremviste en yderst veltrænet mave, et par armyfarvede tights og en sort top. Men det vildeste look stod model Kitty Louvit for – med postkasserødt hår, en limegrøn træningstop og en mave, jeg sjældent har set inddelt i så mange muskelgrupper så tydeligt før.
Hvor det i de første kollektioner meget var ensfarvede sæt, der var brandets signatur, er der kommet flere farver ind i hvert stykke tøj, således var der jakker i gul, grå og sort, tights i blå og grøn, vest i lyserød og lyseblå og ikke mindst en fed firser-trøje med lyserød krave, hvid mave og blå og grå ærmer. De farver gør unægtelig en i godt humør, optimistisk for fremtiden, og faktisk får man lyst til selv at røre sig for at have en undskyldning for at trække i de flotte farver.
Pludselig blev alt lys slukket, og da det tændte igen til lyden af noget, der mindede om en månelanding, gik fem kvinder med meget stærke danseben ind på grønsværen og viste, hvor meget de grå bomberjakker kunne trække. En del, viste det sig.
Kedeligt bliver det aldrig med 7 Days Active, der i showets tredje og sidste del lod alle modeller og sportsudøvere løbe ind i en pærevælling på græsset, før Malkit Singh selv løb sin fortjente sejrsrunde i manegen. En kollektion, et modelcast og en afslutning, der understregede, at nok er 7 Days blevet en fashion darling, men det er først og fremmest sportstøj, der er udgangspunktet.
Se hele showet her.