Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
REGNSKAB

Boozt opkøber aktiemajoritet i dansk modefirma

Rosemunde frasælger to tredjedele af aktierne, men brandet forbliver selvstændigt, lyder det fra virksomhedens direktør.
Rosemunde frasælger to tredjedele af aktierne, men brandet forbliver selvstændigt, lyder det fra virksomhedens direktør.

I mere end et år har Rosemunde og Boozt arbejdet sammen om at ramme det danske modefirmas målgruppe endnu mere rent. Et samarbejde, der har betydet, at Rosemunde ud fra Boozts kundedata har kunnet skabe bedre og mere præcise kollektioner til kunderne. Dét samarbejde er altså gået så godt, at de to parter nu vil slå sig sammen for at kunne udvide partnerskabet for brandet, der i følge Detailfolk.dk i i senest årsregnskab gik ud med et samlet resultat på små 28 millioner kroner efter skat, hvilket var en smule mere end i 2019.

“Vi har beundret Rosemunde på afstand gennem længere tid, og de har formået at øge både top- og bundlinjen ved hurtigt at tilpasse sig et vanskeligt marked,” siger Hermann Haraldsson, medstifter og administrerende direktør i Boozt, i en pressemeddelelse.

Boozt opkøber dermed totredjedele af aktiebeholdningen i Rosemunde med mulighed for at opkøbe resten inden 2026. Brandet, der i 2004 blev kendt for sine ribstrikkede silketoppe med blondekant og i dag har over 1.000 forhandlere på verdensplan, forbliver dog selvstændigt. Ifølge Rosemundes administrerende direktør, Brian Kristoffersen, betyder opkøbet blot nye muligheder.

“Ved at blive en del af Boozt forbedrer vi vores muligheder for accelereret vækst. Udover at fortsætte med at operere gennem vores eksisterende kanaler ser vi frem til yderligere at udnytte Boozts univers i Norden og resten af ​​Europa,” slutter han.