Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
MODEUGE

Nyt initiativ vil skabe Europas største digitale modemesse

Digital Fashion Week Europe har for den kommende sæson slået sig sammen med danske CIFF og hollandske Modefabriek om en digital modemesse først på sommersæsonen.
Digital Fashion Week Europe har for den kommende sæson slået sig sammen med danske CIFF og hollandske Modefabriek om en digital modemesse først på sommersæsonen.

Da den tyske B2B-salgsplatform Fashion Cloud afholdt den digitale modemesse Digital Fashion Week Europe tilbage i januar, var mere end 10.000 branchefolk fra 100 lande tilmeldt, hvilket var dobbelt så mange, som sæsonen før. Derfor er forventningerne til den kommende sommermodeuge også sat højt – og det netop etablerede partnerskab med den hollandske modemesse Modefabriek og danske CIFF understøtter forventningerne.

Den digitale messe, der afholdes den 29. juni til 1. juli, ligger i halen af herremodeugerne i Paris og Milano og tidligt for damemodeugerne.

“For mange mærker og detailhandlere giver det mening at mødes på en stor international digital messe, der starter sæsonen,” lyder det fra medstifter af Fashion Cloud Alies ter Kuile i en pressemeddelelse. Hun fortsætter:

“Vi ser en digital messe som en værdifuld tilføjelse til fysiske begivenheder, der kan give den bedst mulige oversigt i starten af hver indkøbssæson.”

“Kombinationen af online og offline er fremtiden”

Samarbejdet med Modefabriek og CIFF betyder, at man kan vælge pakkeløsninger og deltage både på den digitale messe og på en eller begge af de to fysiske messer, Modefabriek og CIFF. Digital Fashion Week lægger selv op til, at indkøberne kan bruge den digitale messe til at danne sig et overblik og planlægge sæsonens indkøb inden de fysiske messer.

“Med dette europæiske initiativ kombinerer vi ekspertise og dybdegående viden fra mange parter: viden om selve branchen, om modeevents og digital innovation. Vi ved med sikkerhed, at en kombination af online og offline er fremtiden. Global rækkevidde og en lokal scene,” siger Caroline Krouwels, administrerende direktør i Modefabriek.

Og netop kombinationen af det digitale og det fysiske understreger også administrerende direktør i CIFF Christina Neustrup, der også på CIFF vil fortsætte messens eget digitale spor samtidig med afholdelsen af den fysiske messe til sommer.

“CIFFs samarbejde med Modefabriek og Digital Fashion Week, giver de af vores brands, der ønsker det, den perfekte mulighed for at få sparket sæsonen godt i gang – og etablere den første kontakt med indkøberne fra DACH og Benelux, inden de kan mødes fysisk på messen i København til august,” slutter hun.

Digital Fashion Week Europe afholdes den 29. juni til 1. juli 2021. Modefabriek afholder fysisk messe den 11. til 12. juli, og endeligt finder CIFF sted den 11. til 13. august i forbindelse med Copenhagen Fashion Week.