Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
MODEUGE

Han Kjøbenhavn gik digital i Milano – igen

H.C. Andersen og lockdown-fornemmelser havde givet sit kreative – og dystopiske – input til Han Kjøbenhavns tredje visning på modeugekalenderen i Milano.
H.C. Andersen og lockdown-fornemmelser havde givet sit kreative – og dystopiske – input til Han Kjøbenhavns tredje visning på modeugekalenderen i Milano.

Med melankoli som den kreative driver for både kollektion og show præsenterede Han Kjøbenhavn søndag sit tredje show under modeugen i Milano. En modeuge der, som også Copenhagen Fashion Week den kommende sæson, er 100 procent digital.

“Milano er en modeby, som vi føler os tæt knyttet til både på et personligt og et professionelt niveau. Han Kjøbenhavn oplever en stærk international vækst, som vi har arbejdet målrettet mod. At vise på de største scener for mode er en essentiel del af denne plan, og at være blevet en etableret del af Milanos modeugekalender med dens stærke arv og internationale anerkendelse er et vigtigt skridt på rejsen for Han Kjøbenhavn,” fortæller grundlægger og kreativ direktør Jannik Wikkelsø Davidsen i en pressemeddelelse.

AW21-kollektionen og den medfølgende videopræsentation, inspireret af H.C. Andersens Rosealfen, viser skarptskårne skuldre understreget af rektangulære metalvinkler og dramatisk volumen i nederdele, bukser og lange frakker. Blonder, blød shine og tung læder leverer til den både dystopiske og romantiske historiefortælling om blomsternes hævn og den afdæmpede farvesætning af grå, brun, dyb rust og sort.

“Kollektionen hedder ‘Sweet Melancholia’ inspireret af min sindstilstand, da jeg skabte den. Det er det mentale ’sweet spot’, hvor mørket tager over, og du føler dig oplyst – der hvor mørket føles progressivt. Det er et kreativt potent sted at være, et sted skabt af kraften i det ukontrollerbare,” lyder det videre fra Jannik Wikkelsø Davidsen.

Film og lookbook er skabt i samarbejde med Casper Sejersen og kan ses her.