Copenhagen Fashion Week ansætter Head of Digital & Communications
Isabella Rose Davey, der kommer med erfaring fra blandt andet British Fashion Council, Love Magazine og Stine Goya, skal fremadrettet stå for modeugens fortsatte digitale udvikling.Pandemiens nationale- og internationale restriktioner har over hele linjen fremskyndet de digitale tiltag – også hos Copenhagen Fashion Week. For selvom det endte med at blive en såkaldt hybrid modeuge med en lille håndfuld fysiske præsentationer og et omfattende program af digitale shows, kunsteriske modefilm og talks – krævede det en helt nyudviklet platform at operere på, som Moon stod bag. Til at lede udviklingen og eksekveringen fra kontorets side blev britiske Isabella Rose Davey ansat i en projektstilling som Digital Strategist. Men digitaliseringsprocessen stopper jo som bekendt ikke her, og Isabella Rose Davey er nu blevet en fast del af modeugeholdet i rollen som Head of Digital & Communications. Her skal hun styrke og videreudvikle modeugens digitale dimension og stemme udadtil:
“Jeg er ekstremt begejstret over at blive en fast del af det inspirerende hold hos Copenhagen Fashion Week. Jeg vil forhåbentligt tilføje et internationalt perspektiv til rollen og dermed sikre, at modeugen har en engageret og autentisk stemme – i modebranchen, men også indenfor de bredere kreative industrier som helhed,” fortæller Isabella Rose Davey, der kommer med fire års erfaring i organisering og koordinering af de officielle programmer til London Fashion Week og London Fashion Week Mens som del af Designer Relations-teamet hos The British Fashion Council. Dertil har hun arbejdet som freelance-konsulent for blandt andre Love Magazine, Twin Magazine, Ark Journal og Stine Goya. Hun går dermed ind i jobbet hos Copenhagen Fashion Week med en omfattende erfaring indenfor modebranchen, hvor hun har arbejdet tæt med internationale designere og andre brancheaktører i forskellige sammenhænge.
Fra CEO Cecilie Thorsmark lyder det:
“Isabellas rolle som Head of Digital & Communications indebærer et fokus på at vækste og styrke Copenhagen Fashion Week gennem digitale dialoger, sociokulturelle samtaler og samarbejder, bæredygtighed, ledelse og ikke mindst den dedikerede støtte af skandinavisk modetalent.”
Isabella Rose Davey startede i stillingen som Head of Digital & Communications hos Copenhagen Fashion Week den 1. september.