By Malene Birger udpeger ny CEO
Svenske Ellen Dixdotter, som i dag er Global Marketing and Visual Director, overtager roret fra Morten Linnet, der i januar opsagde sin stilling efter fem år på direktørposten.I midten af juni kom nyheden, at kreativ direktør Mathilde Torp Mader stopper hos By Malene Birger efter tre år i spidsen for det danske modehus’ designafdeling. Og nu er der mere nyt fra den kant.
By Malene Birger har nemlig endnu en udskiftning helt i toppen af ledelsen, idet en ny CEO har været i kikkerten, siden Morten Linnet opsagde sin stilling efter fem år i januar i år. Siden rullede Corona indover Danmark – og hele verden – og Morten Linnets rolle blev forlænget til nu, hvor brandet er klar til at give faklen videre til hans efterfølger. Og her er der tale om et kendt ansigt i huset, idet By Malene Birger har udpeget den nuværende Global Marketing and Visual Director, svenske Ellen Dixdotter, som ny CEO. Hun har, ifølge brandet selv, i sin rolle været drivkraften bag blandt andet digitaliseringen af brandet gennem de seneste år. Før By Malene Birger har hun både været Brand Director for Hope i Stockholm og marketingdirektør hos Filippa K.
“Ellen Dixdotter er et stort talent og kender modebranchen indgående. Ellen har den rette erfaring og profil til at føre By Malene Birger sikkert igennem en omfattende digitalisering og forbrugerorientering af forretningen, samtidigt med at fortsætte By Malene Birgers internationale udvikling” udtaler bestyrelsesformand Peter Thorsen i en pressemeddelelse i dag. Om Morten Linnet siger han:
“Jeg vil gerne takke Morten Linnet for hans store indsats med at sætte en ny kreativ retning for By Malene Birger samt for den gennemgribende effektivisering og modernisering af brandet, som Morten er lykkedes med. Jeg har værdsat vores gode samarbejde gennem årene – et samarbejde jeg håber kan fortsætte også fremadrettet.”
Morten Linnet, der har sidste officiel dag på posten i morgen, fredag den 7. august 2020, supplerer:
“Jeg har i min tid som CEO for By Malene Birger gennemført en større transformation af brandet. By Malene Birger har en stærk base i Norden men også fortsat et stort potentiale internationalt, og brandet står nu over for en spændende rejse mod en yderligere digitalisering og fokus på business-to-consumer. Jeg er enormt stolt og glad for at kunne give stafetten videre til et af By Malene Birgers store interne talenter, Ellen Dixdotter, som har den helt rette profil til brandets videre rejse.”