Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
Social Zoo

Social Zoo lukker efter 5 år

Social media-agenturet, der er grundlagt af Pernille Teisbæk og Hannah Løffler, har valgt at lukke hele deres forretning ned ved udgangen af 2020.
Social media-agenturet, der er grundlagt af Pernille Teisbæk og Hannah Løffler, har valgt at lukke hele deres forretning ned ved udgangen af 2020.

Det er ikke mere end tre måneder siden, at social media-agenturet Social Zoo med Pernille Teisbæk, Hannah Løffler og Barbara Saouma i front, rekrutterede to nye brancheprofiler til virksomheden for yderligere at indfri deres internationale potentiale. Men i dag har agenturet via deres Instagram-profil meldt ud, at de har valgt at lukke firmaet, efter at Covid-19 har givet dem tid til en uventet tænkepause.

“Vi har opnået alt, som vi nogensinde har ønsket at præstere med Social Zoo,” lyder det på profilen, hvor de samtidig skriver, at det ikke er Covid-19 i sig selv, der har gjort beslutningen nødvendig, men at de alle tre i enighed har valgt at søge nye eventyr.

Til Fashion Forum fortæller Hannah Løffler:

“For to måneder siden skulle vi én vej, og der var en stærk strategi for, hvor vi skulle hen. Vi havde et unikt fundament og et fuldendt team. Men meget kan åbenbart ske på ni uger, og vi har altid fulgt vores mavefornemmelse – og den ville pludselig og lidt overraskende noget andet.”

Til spørgsmålet om krisens betydning for nedlukningen svarer hun:

“Vi har ligesom alle andre også været mærket af Covid-19. Men vi er bestemt ikke ved at gå konkurs, og vi har haft store forventninger til fremtiden. Men da vi lige pludselig fik tid til refleksion, opstod der uventede impulser. Og de impulser har vi grebet enstemmigt.”

At firmaet ikke umiddelbart er konkurstruet understreges af deres seneste årsregnskab, der viser en fremgang i bruttofortjenesten fra 2018 til 2019, men dog et årsresultat, der langt fra følger med. Det kan blandt andet skyldes en markant øgning i personaleudgifterne i perioden – netop på grund af flere nyansættelser.

Social Zoo blev startet tilbage i 2015 af Pernille Teisbæk og Hannah Løffler og har til nu været agent for blandt andre influencerne Emilie Lilja, Jeanette Friis Madsen og Emili Sindlev. Herudover har de stået bag en lang række moderelaterede events, ligesom de har stået bag kreativ udvikling og produktion af kampagner og strategi.

Men selvom virksomhedens ledelse i dag har meldt ud at de stopper, fortsætter de dog eksekveringen af deres igangværende projekter, der løber i 2020 ud. Derudover vil Hannah Løffler selv fortsætte som agent for Pernille Teisbæk og Emili Sindlev.