Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
KARRIERE

Social Zoo satser på øget international udvikling med nyansættelser

Agenturet Social Zoo vil fremover fokusere endnu mere på det internationale marked. Det sker med ansættelsen af COO Malene Pinzon Drescher og International Campaign Manager Sasha Ryvang.
Agenturet Social Zoo vil fremover fokusere endnu mere på det internationale marked. Det sker med ansættelsen af COO Malene Pinzon Drescher og International Campaign Manager Sasha Ryvang.

Social Zoo, der med Pernille Teisbæk og Hannah Løffler i spidsen repræsenterer blandt andre Emili Sindlev og Jeanette Friis Madsen, har siden sin stiftelse i 2015 haft blikket rettet mod at skabe en international forretning og arbejder lige nu med influencer-kampagner i mere end 15 lande.

Kunderne er dels brands, der ønsker mere synlighed i Skandinavien, og dels skandinaviske brands, der har en målsætning om international vækst.

For at kunne imødekomme denne interesse og styrke indsatsen ud af landet opruster Social Zoo nu sit team med COO Malene Pinzon Drescher, der har ti års erfaring som netop Chief Operating Officer hos modelbureauet 2pm Management.
“Vi oplever en fortsat stigende interesse udefra i at ‘tappe’ ind i vores store internationale netværk og således også den ekspertise, vi tilbyder indenfor strategisk udvikling og digital kommunikation. Det er derfor det helt rigtige tidspunkt for os at styrke vores team med meget stærke profiler. Vi ser Malenes store organisatoriske erfaring og indsigt i modebranchen som en kæmpe styrke for organisationens udvikling,” udtaler medstifter og Managing Director Hannah Løffler Schmidt i en pressemeddelelse.

Udover Malene Pinzon Drescher er Sasha Ryvang, der kommer fra en stilling som Nordic PR Manager hos Samsøe Samsøe, blevet ansat som International Campaign Manager og agent. Om hendes ansættelse fortsætter Hannah Løffler Schmidt:

“Vi har af flere omgange haft den store fornøjelse af at samarbejde med Sasha, hvor hun har været vores kontaktpunkt på brandsiden. Hun har et enormt kendskab til branchen, herunder erfaring i samarbejder med internationale brands, presse og influencere.”

Færre faste influencere

Som et resultat af den nye strategi har man i Social Zoo valgt at nedruste antallet af influencere, som de fast repræsenterer, for i stedet at fokusere på den stigende grad af samarbejder med internationale influencere. Dette uddyber Client Director og partner Barbara Saouma:

“Vi har besluttet at nedjustere vores faste repræsentationsafdeling. Det sker som et helt naturligt led i vores øgede fokus på de internationale influencere, presse og indkøbere, vi arbejder med. Vi repræsenterer nu kun nogle af de stærkeste fashion influencere i Danmark og får derved endnu mere tid til at pleje vores relationer.”

Både Malene Pinzon Drescher og Sasha Ryvang er tiltrådt. Foruden Emili Sindlev og Jeanette Friis Madsen repræsenterer Social Zoo også Josefine H. J., Emilie Lilja og Laura Lawaetz.