7 Days slog endnu et farverigt slag for sportswear-looket
Malkit Singh viste i dag sin anden 7 Days-kollektion og understregede med både pangfarver og fleece, at sportswear-lookets aktualitet i modebilledet stadig er intakt.7 Days, parkeringshuset Sankt Annæ Plads 32, tirsdag den 28. januar 2020, klokken 12.oo.
Malkit Singh og Anders Degn bragede på festlig vis ind på den københavnske modescene, da de i sommer debuterede ved Copenhagen Fashion Week med deres nye brand 7 Days. Med et stærkt debutshow, der spillede på alle tangenter, slog Singh og Degn dengang fast, at 7 Days er et mærke, man skal holde øje med.
Derfor var der også høje forventninger til 7 Days, der i dag viste mærkets AW20-kollektion – den svære to’er, om man vil – i parkeringskælderen under Sankt Annæ Plads i København. Og forventningerne blev i høj grad indfriet.
Allerede fra første indgang stod det klart, at Singh og co. med en ubesværet coolness ville bygge videre på det konceptuelle active wear-look, der stod så stærkt i debutkollektionen.
Klædt i mærkets neonfarvede signatur-fleecejakke, en orange top og sorte tights indtog Lykke May således catwalken som showets første model. Og hendes look indkapslede ikke bare den sportswear-æstetik, som definerer 7 Days som brand, men også den tendens, som har været allestedsnærværende i modebilledet de senere år.
Igennem showets 22 indgange var Singh konsekvent – og det er virkelig en styrke for brandet. Fokus var på fleece, stramme tights, sweatshirts med logoer og generelt simple, sporty og funktionelle items og looks. Som når Anton Thiemke var stylet i et monokromt look med hoodie og nylonbukser, og når influencer og Rotate-designer Jeanette Madsen lukkede showet i et par lyse sweatpants, fleecetrøje og en sort bomberjakke. Allerstærkest stod dog de looks, hvor Malkit Singh skruede op for legesygen og farverne på især fleecejakke og -trøjer.
Malkit Singh, som selv var klædt i en Kobe Bryant-trøje i dag for at hylde basketballstjernen, der på tragisk vis gik bort i weekenden, havde selvfølgelig også en overraskelse gemt i ærmet. Kollektionen bød nemlig også på et jakkesæt i nylon, som viste en mere formel side af 7 Days, men som vigtigst af alt var med til at cementere, at 7 Days ikke bare er et sportsmærke, men et brand, som laver tøj, der fungerer på såvel sportsbanen som i hverdagsgarderoben – og det er utvivlsomt den balance, der allerede har fået mærket ind hos stærke forhandlere som Birger Christensen, Naked, Achtung og Lot 29 i Danmark. Nu bliver det spændende at se, hvordan mærket kommer ud over rampen på det internationale marked, hvor sportswear-looket stadig trender.
Se hele kollektionen her.