7 Days’ showdebut blev en stor sportswear-fest
Showet, der startede med en livestreaming på Instagram, markerede brandets debut og vision om at se active wear i et endnu bredere perspektiv.7 Days, Søpavillonen, tirsdag den 6. august 2019, klokken 10.00
Malkit Singh, medstifter af mærket Newline Halo, som han forlod tidligere i år, havde forud for dagens show med sit nye mærke 7 Days holdt kortene tæt på kroppen. Kun få ting var sluppet ud om brandet og selve kollektionen – selv mærkets Instagram-profil var forud for showet stadig et tomt lærred.
Det var der en særlig grund til. Singh og hans partner Anders Degn ville bruge Copenhagen Fashion Week til at brage igennem med et festfyldt debutshow på Søpavillonen, hvor 7 Days løftede slørede for deres første kollektion nogensinde.
Med 18 looks slog Malkit Singh fast, at han – ikke overraskende – har tænkt sig at forsætte i det active wear-spor, som også gennemsyrede de kollektioner, han skabte sammen med Rasmus Storm for Newline Halo. Men Singh tilførte samtidig kollektionen et forfriskende pust med både farver i pink, turkis og gul og ikke mindst en mere legende styling – et element, der – hvis man stadig er i tvivl om den slags – var med til at cementere, at kollektionens mange sportsorienterede styles både fungerer på sportsbanen og i hverdagsgarderoben.
Allerede før showet fortalte Malkit Singh, at vi kunne forvente en del overraskelser – og sådan blev det. Showet startede med en livestreaming på 7 Days’ Instagram, hvor modellen Sarah Dahl kom gående side om side med en hest, inden hun gjorde sin entre på catwalken iklædt et 90’er inspireret rødt og gråt tracksuit i et af de splitdesigns, der gik igen flere steder i kollektionen, hvor Singh havde samarbejdet med den spirende designer Simon Wick fra (di)vision.
Og generelt spillede 7 Days-showet på alle de tangenter, der kan være med til at få debutkollektionen ud over rampen. Castet af modeller bød på profiler som influencer Mads Emil Grove Møller, Rotate-designer og influencer Jeanette Madsen, talkshow-vært Sara Frost og sanger Burhan G, mens showet sluttede af med showets stylist, Office Magazines Simon Rasmussen, der med et glimt i øjet indtog catwalken kun iført cowboyhat, speedos, grønne sokker og loafers.
Det kan selvfølgelig nemt blive forudsigeligt, når man laver active wear og viser det på catwalken – især når kollektionen fokuserer på tracksuits, sweatshirs og t-shirts med massiv logobranding samt de trendstærke cykelshorts. Men for at vende tilbage til det førnævnte, så formåede Singh og 7 Days at bryde forudsigeligheden med flere indgange, der bød på et interessant mix af sportswear og mere klassiske items. Som når en sort trenchcoat var stylet med grå sweatpants og loafers eller brugen af en militærinspireret vest, som passer fint ind i tidens tendensbillede.
Det var umuligt ikke at blive revet med af den stemning, 7 Days fik stablet på benene i dag på Søpavillonen, men efter showet sad man samtidig også med følelsen af, at 7 Days allerede har fuldstændig styr på retningen for mærket. Nu bliver det spændende at se, hvordan mærket kommer ud over stepperne både i det danske og internationale modelandskab. Første indikation får vi til oktober, hvor debutkollektionen lander.
Se hele kollektionen her.