Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Lotte Mørch springer ud med nyt bureau

Mørch & Rohde er navnet på PR-duoen Lotte Mørch og Sarah Rohdes nyeste fællessatsning – et udvidet, strategisk og kreativt brandbureau, der samtidig erstatter Mørch PR.
Mørch & Rohde er navnet på PR-duoen Lotte Mørch og Sarah Rohdes nyeste fællessatsning – et udvidet, strategisk og kreativt brandbureau, der samtidig erstatter Mørch PR.

Tilbage i oktober kunne vi fortælle, at den erfarne PR- og modekender og stifter af Mørch Fashion Lotte Mørch kunne tilføje endnu en titel til sit efterhånden omfattende CV, nemlig den som ambassadør for Røde Kors’ klub 10.

Men Lotte Mørch har endnu flere nyheder oppe i ærmet. Hun har netop løftet sløret for sit seneste projekt – et nyt strategisk og kreativt brandbureau med speciale i mode og livsstil. Bureauet, der har fået navnet Mørch & Rohde, er skabt ud af det, der tidligere hed Mørch PR, og i samarbejde med Sarah Rohde, der indtil har siddet som management konsulent og PR.

Sammen har de sat sig for at udvide Mørch PRs services, som nu inkluderer 360-graders brand- og PR-løsninger for skandinaviske og internationale mode- og livsstilsbrands, der fremover kan få hjælp til både branding, kommunikation, konceptudvikling og SoMe-rådgivning.

“Mode- og livsstilsbranchen står i dag overfor en enorm udvikling og er præget af en række nye og foranderlige markedsmekanismer. Det er ikke længere nok at have et enestående produkt for at opnå succes. I dag kræves et autentisk og helstøbt brand, der inspirerer og engagerer sig med sine kunder. Jeg har i en del år drevet Mørch PR, men nåede til et stadie, hvor jeg ønskede at kunne tilbyde mine kunder en mere strategisk og holistisk rådgivning, for at være i stand til at imødekomme markedsudviklingen,” siger Lotte Mørch i en pressemeddelelse og suppleres af sin partner, Sarah Rohde:

“Brands er levende organismer, som ændrer sig i takt med kundernes overbevisninger og samfundsmæssige forandringer. De brands, der formår at ændre og udvikle sig i takt med deres omgivelser, men samtidig er i stand til at bevare et stærkt og stabilt brand purpose, vil være morgendagens vindere. Vores opgave bliver at hjælpe vores kunder med denne rejse og sammen udvikle nytænkende og kreative brandkoncepter- og fortællinger på tværs af kontaktpunkter for at skabe en stærk og tidssvarende position, der inspirerer og engagerer brandets kunder,” supplerer Sarah Rohde.

Mørch & Rohde har allerede indgået samarbejde med en bred og international kundeportefølje samt ansat et internt team. Fremover skal Sarah Rohde agere CEO, hvorimod Lotte Mørch bliver CFO og fortsat vil drive sit agentur, Mørch Fashion, sideløbende.

Mørch & Rohde får base på Østerbro sammen med Mørch Fashion.