Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
Aiayu udvider med kollektion til mænd
INNOVATION & BÆREDYGTIGHED

Aiayu udvider med kollektion til mænd

Det populære danske mærke har for længst vundet de danske, ansvarsbevidste kvinders hjerter. Men nu er det mændenes tur – ’Aiayu Man’ er seneste tilføjelse til brandets allerede voksende forretning.
Det populære danske mærke har for længst vundet de danske, ansvarsbevidste kvinders hjerter. Men nu er det mændenes tur – ’Aiayu Man’ er seneste tilføjelse til brandets allerede voksende forretning.

Det danske brand Aiayu har længe haft succes med deres kvalitetsbevidste – og ikke mindst bæredygtige – tøj til kvinder. Så nu er tiden inde til at udvide sortimentet og rækkevidden. Brandet har netop offentliggjort deres nyeste satsning: Aiayu Man. En linje af tøj til mænd, der tro mod mærkets signatur er skabt med fokus på høj kvalitet. Hele kollektionen er desuden lavet i enten økologisk bomuld, llamauld eller kashmir.

Ifølge brandet selv, er den nye satsning et naturligt næste skridt i deres i forvejen igangsatte forretningsudvidelse.

“Gennem årene er Aiayu vokset til at være et lifestyle brand, som tilbyder både women’s wear, home og accessories. I takt med at vi har udvidet Aiayus point of view til at omfatte flere kategorier, var menswear et logisk skridt for os som brand. Vores mål er at kunne tilbyde en bæredygtig kvalitetsløsning i så mange kategorier som muligt,” lyder det i en pressemeddelelse fra Maria Høgh Heilmann og Maria Glæsel, der sammen står bag Aiayu.

Ifølge dem, er kollektionen udover sine bæredygtige materialer også tiltænkt som en række garderobeklassikere, der er skabt som en hyldest til langsommeligheden og som kan overleve både trends og sæsoner.

Den nye herrekollektion består af ti forskellige styles og bliver sat til salg i brandets egne butikker og online fra mandag den 19. november 2018.

LÆS OGSÅ:

“Luksus er langtidsholdbar. Ikke knyttet til sæsoner.”