Herremagasinet Dossier i fremgang
Efter en stigende succes for Allers herremagasin, Dossier, har de valgt at udvide og skal derfor nu udkomme seks gange årligt. Det skyldes en øget interesse fra både læsere og annoncører, fortæller Cecilie Ingdal, som er ansvarshavende for Dossier.I en tid, hvor de printede magasiner må kæmpe for at overleve, ses der nu en modsatrettet trend. For selvom det meste af det indhold, der bringes i magasinerne kan findes gratis på nettet, kan det fysiske magasin andet og mere end det. Magasinet kan give tid til fordybelse og giver en pause fra telefonen og sociale medier. Magasinet er blevet et symbol på en luksus – den luksus det er at tage sig tid til at læse noget fra ende til anden. Det er en tendens, som Aller Medias herremagasin, Dossier, kan nikke genkendende til.
Det snart to år gamle magasin skal nemlig udvides, så det ikke kun udkommer blot fire gange årligt men seks. Magasinet, som henvender sig til den stilbevidste, målrettede karrieremand, har været en stor succes, og det er derfor, Allers ledelse har besluttet, at Dossier nu skal udkomme flere gange per år. Magasinet vil således udkomme sammen med hver andet ELLE-magasin.
“Dossier startede som et ‘con amore’-projekt. Og derfor bliver man også ekstra glad og stolt, når man har skabt en udgivelse med en bæredygtig og moderne forretningsmodel, som i den grad kan flyve og er en succes hos læsere, kilder, distributører og annoncører,” siger Cecilie Ingdal, som er chefredaktør for ELLE og ansvarshavende for Dossier, og fortsætter:
“Vi oplever en stor interesse blandt distributører og annoncører, og det er jo et direkte resultat af det stærke redaktionelle arbejde, som redaktionen leverer med hver udgivelse. Det ser vi selvfølgelig frem til at kunne gøre endnu mere af med to yderligere udgivelser om året.”
Hemmeligheden bag successen ligger i at holde sig til det simple koncept, som indtil videre har præget magasinet. Der er en klar rød tråd, som magasinet er bygget op omkring, fortæller Kasper Steenbach, der er chefredaktør på Dossier:
“Vi har i alle vores udgivelser forsøgt at holde fast i og forfine vores niche: Vi laver skarpe interviews med mænd, der er særligt dygtige til det, de laver. De mænd bliver samtidig stylet og udgør Dossiers modeprofil. Så enkelt er konceptet både i magasinet og på vores digitale platform.”
Næste nummer af Dossier udkommer den 26. september og er magasinets 10. udgave.