Louis Nielsen tager filantropien til næste niveau
Som næste led i optikerkædens velgørende arbejde i Tanzania, har de nu slået hovederne sammen med LEGO® Wear om at hjælpe børn og unge i det afrikanske land.De seneste otte år har optikerkæden Louis Nielsen, gennem deres projekt og ekspeditioner ‘Giv Syn til Tanzania’, hjulpet 40.000 af de over 12 millioner børn med synsproblemer i den afrikanske republik. Det har de kunnet takket være de mange donationer, firmaet hvert år modtager fra deres danske forbrugere. Dette års ekspedition bliver dog anderledes. Louis Nielsen har nemlig påbegyndt et samarbejde med LEGO® Wear, der i år bidrager med returvarer fra det verdenskendte legetøjsmærke.
“Efter otte års ekspeditioner, tænkte vi, at det kunne være spændende at koble os sammen med en anden spiller og videreudvikle på vores idé,” udtaler Rune Steiness, projektleder på Giv Syn til Tanzania, Louis Nielsen, i en pressemeddelelse.
Valget faldt altså på LEGO® Wear, hvis moderselskab KABOOKI sidste år faktisk også var i Tanzania til et velgørende samarbejde med Børneulykkesfonden ved navn ‘Climb for charity’. Det var da også ved den lejlighed, at optikerkæden fattede interesse for børnetøjsmærket.
“I forbindelse med Climb for charity bemærkede vi LEGO® Wear og kontaktede dem derfor med henblik på vores projekt, hvor børnene udover briller også ville kunne få udleveret tøj,” fortæller Rune Steiness.
Ekspeditionen påbegyndes den 1. september, hvor en delegation fra både Louis Nielsen og KABOOKI drager mod Tanzania, nærmere bestemt Masaiområdet i det nordlige Tanzania ved den Kenyanske grænse.