Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Dansk børnetøjsbrand satser på sportstøj til de små

THE NEW er stålsatte på at fortsætte væksten og vil i forbindelse med den forestående modeuge og messeindsats udvide sortimentet med en linje af sportstøj.
THE NEW er stålsatte på at fortsætte væksten og vil i forbindelse med den forestående modeuge og messeindsats udvide sortimentet med en linje af sportstøj.

”Hos THE NEW er vi klar over, at hvis vi skal sikre en fortsat vækst, som den vi indtil nu har oplevet, er vi nødt til at udvide vores sortiment. Og vi ser et stort potentiale i fashionabelt sportstøj til børn.”

Sådan lyder det fra Chris Petersen, administrerende direktør for det danske børnetøjsbrand THE NEW, der siden grundlæggelsen i 2016 har fået godt fat i de danske forbrugere – så godt fat, at de nu har besluttet at udvide sortimentet med en linje af sportstøj til de små under navnet THE NEW pure.

Det skyldes både et ønske om at fortsætte den vækst, de har oplevet de seneste par år, men også et forsøg på at udnytte de kompetencer, som ejerne i foråret indhentede ved at opkøbe sportsbrandet Pure Lime. Målet var at få større kendskab til både kvaliteter og produktionen af sportstøj.

”Pure Lime har mere end 25 års erfaring indenfor sportsindustrien, og det har vi bestemt i sinde at drage nytte af hos THE NEW pure,” siger Chris Petersen videre i en pressemeddelelse.

Som barn, så mor

Den nye satsning kommer dog ikke kun i forlængelse af et ønske om at klæde de små på til sportsaktiviteter. THE NEW pure-kollektionen kommer også til at indeholde udvalgte designs i voksenstørrelser.

”Vi ser en stadig stigende tendens til, at mødre ønsker at klæde sig som deres døtre. Og så vi vil rigtig gerne opfordre til leg og aktivitet generationerne imellem. Vi skal være gode forbilleder for vores børn,
 så de får en sund tilgang til motion – og omvendt,” fortsætter direktøren.

THE NEW har alle dage specialiseret sig i at lave børnetøj, der er inspireret af voksenmoden – og det har vist sig at være en lukrativ designstrategi. I løbet af brandets kun to år lange levetid, har de fået mere end 250 kunder både i og udenfor Europa.

THE NEW pure bliver i første omgang designet til piger i alderen 3-16 år og udkommer med to årlige kollektioner. Den første kollektion lanceres på CIFF KIDS-messen til August, hvorefter de første varer forventes at lande i butikkerne i starten af 2019.