Timberland i kamp mod kopister
Det amerikanske firma bag de klassiske gule støvler har indledt en aggressiv kamp mod alle, der forsøger at kopiere deres design og teknologi.Timberland følger nu i fodsporet på blandt andre Louboutin, der for nyligt fik medhold i en omfattende varemærkebeskyttelsessag, med en aggressiv strategi mod kopiering af deres produkter og krænkelse af deres ophavsret på det, de tjener deres penge på: deres design og teknologi. Det fremgår det i en pressemeddelelse udsendt af firmaets danske PR-bureau.
Arbejdet med at stoppe kopister er dog ikke nyt for det amerikanske outdoorbrand. I løbet af det seneste år har virksomheden succesfuldt reduceret antallet af krænkelser mod deres ophavsret ved at stoppe efterligninger af deres produkter i at blive solgt i Storbritannien, Frankrig, Belgien, Tyskland, Italien og Portugal. Fremover vil de gøre alt i deres juridiske magt for at stoppe lignende misbrug af deres varemærke – og de tøver ikke med at anlægge søgsmål.
“Vores varemærke og patenter er essentielle faktorer i at gøre Timberlands brand og dets produkter efterspurgte på markedet. Vi er ikke kun fokuserede på at imødekomme, men også på at overgå vores trofaste kunders forventninger til os med innovative designs og teknologier. Vi har derfor en nul-tolerance over for andre, der tjener penge på det hårde arbejde, som vores talentfulde team har udført,” forklarer Kristine Marvin, chefjurist hos Timberland, i pressemeddelelsen.
Timberland blev startet i 1952 i Massachusetts, USA, og er i dag mest kendt for deres kraftige Yellow Boots med den sorte kant, der blev introduceret i 1973. I dag står firmaet bag fulde kollektioner til mænd, kvinder og børn til en udendørs-urban-livsstil, og har stort fokus på sko og funktionelt arbejdstøj.