Meet the Nordics afløser Meet the Danes
Det danske modeugeevent, Meet the Danes, har vokseværk. Fremover kan brands fra hele Norden deltage i udstillingen, der i den forbindelse også er blevet omdøbt til Meet the Nordics.Meet the Danes, der er stiftet af Grenaa Creative og Fashion Exclusive, har i tre sæsoner stået for at præsentere og udstille udvalgte danske brands under Copenhagen Fashion Week. Men nu er tiden kommet til at udvide repertoiret og se mod resten af Norden også.
“Efter at vi har haft stor succes med Meet The Danes-eventen under Københavns modeuge følte vi det helt naturligt at udvikle formatet og inddrage andre nordiske designere og brands. Vi er overbeviste om, at det at stå sammen som en region, vil skabe større international opmærksomhed,” siger Kim Grenaa, kreativ direktør og stifter af Grenaa Creative, til Fashion Forum i forbindelse med den nye satsning.
Som sædvanligt vil Meet the Nordics være en fysisk platform under modeugen, hvor både mode-, design- og skønhedsbrands fra nu hele Norden kan præsentere deres kollektioner og netværke med hinanden og besøgende fra resten af branchen og pressen.
Den kommende sæson vil op mod 15 forskellige mærker være repræsenterede med hver deres specialindrettede område – en repræsentation, der ifølge initiativtagerne selv skal ses som enten et supplement eller alternativ til modeugens traditionelle udstillingsplatforme, såsom messe eller modeshows.
Meet the Nordics afholdes denne sæson den 8. august i Gubi Store på Møntergade i Indre By i København.