Just Female sadler om i strategien
Det danske brand står midt i en større strategiudvikling, der både har medført et skift af PR-bureau, et øget fokus på digital markedsføring samt et farvel til modeugens danske messer.Just Female ligger ikke på den lade side. Brandet har netop løftet sløret for flere nye tiltag i forbindelse med en større strategioptimering, der påvirker både PR-, marketing- og modeuge-indsatsen.
Sidstnævnte betyder, at Just Female efter 11 år siger farvel og tak til de danske modemesser. Ifølge kreativ direktør, Penille Andersen, er tiden kommet til at tænke i nye muligheder og strategier, når det kommer til tilstedeværelsen under Copenhagen Fashion Week.
“Vi har igennem mere end 20 sæsoner været en fast del af de danske messer under modeugerne og det har til alle tider været et stabilt og udbytterigt samarbejde. Nu ønsker vi at skabe et Just Female-univers for vores samarbejdspartnere under modeugen i august,” siger hun i en pressemeddelelse.
Af denne grund vil Just Female den kommende sæson byde både indkøbere og andre samarbejdspartnere velkommen i brandets eget showroom og her præsentere dem for mærkets SS19-kollektion.
Nyt digitalt fokus
Udover en ny modeuge-strategi, vil Just Female også fremadrettet opruste deres marketingaktiviteter digitalt efter en lang periode med fokus på print.
“Vores annoncepartnere i de printede magasiner har vi et rigtig godt og tæt samarbejde med. Det vil vi gerne blive ved med. Men vi må erkende, at vi har brug for at styrke vores tilstedeværelse på de digitale og ikke mindst sociale medier. Det er en proces, der tager tid og ikke sker fra den ene dag til den anden, men som vi arbejder målrettet på at styrke og forbedre,” fortsætter Penille Andersen.
I forbindelse med dette fokusskifte har Just Female også valgt at skifte PR-bureau. Det betyder, at al kommunikation, udlån og online samarbejder fremover varetages af Spalt PR.