Er du klar til skrappere regler om skjult reklame?
Er du influencer eller arbejder du med influencere? Så læs med her. Forbrugerombudsmanden strammer på ny reglerne for markeringen af kommercielt indhold på sociale medier. I den forbindelse inviterer hun til gratis informationsmøde den 28. juni.Nu er det endnu engang tid til at opdatere sig på reglerne om skjult reklame – Forbrugerombudsmanden, Christina Toftegaard Nielsen, har fortsat fokus på håndhævelse af den nye markedsføringslov, der trådte i kraft den 1. juli 2017, og vil i løbet af sommeren udvide undersøgelsen af manglende markering af kommercielt indhold på især de sociale medier.
Siden bestemmelsen i markedsføringsloven blev ændret, har det afgørende været, om der er tale om en ’kommerciel hensigt’. Det har dog også medført et stigende antal spørgsmål fra særligt virksomheder, der er i tvivl om, hvordan den kommercielle hensigt skal oplyses.
Af denne grund inviterer Forbrugerombudsmanden endnu en gang til et informationsmøde, hvor man kan blive klogere på håndhævelsen af forbuddet mod skjult reklame.
Informationsmødet vil være målrettet influencere og virksomheder, der anvender medarbejdere eller influencere i markedsføringen samt virksomheder, der samarbejder med influencere.
Mødet afholdes torsdag den 28. juni 2018 kl. 15.00-16.30 hos Forbrugerombudsmanden på Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby.
Tilmeldinger skal sendes til amgs@kfst.dk senest fredag den 22. juni. På grund af pladsbegrænsninger, kan hver virksomhed maksimalt tilmelde fem deltagere.