Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Mere shopping til de unge rejsende

Københavns Lufthavn har netop offentliggjort den samlede liste af især modebutikker, der åbner i deres nye, udvidede shoppeområde til sommer. Målet er at imødekomme det stigende antal unge passagerer.
Københavns Lufthavn har netop offentliggjort den samlede liste af især modebutikker, der åbner i deres nye, udvidede shoppeområde til sommer. Målet er at imødekomme det stigende antal unge passagerer.

“Vi har i længere tid set behovet for at give plads til et større udvalg af flere brands i lufthavnen,” fortæller Lise Ryevad, Director Airport Sales i Københavns Lufthavn. Hun har netop løftet sløret for, hvilke butikker, der vil blive placeret i lufthavnens helt nye shoppeområde, når det officielt åbner til sommer.

Flere af disse brands er allerede blevet afsløret. Det gælder blandt andet svenske Arket, danske Wood Wood og i denne uge også pelsbrandet Oh! By Kopenhagen Fur, der har valgt at åbne deres første butik i eget navn i lufthavnen. Men derudover vil det nye område også indeholde brands som Mulberry, Tiger of Sweden, Wolford, Pilgrim, Lacoste, Julie Sandlau, HUGO, SAND og Danmarks første Massimo Dutti-butik.

Allerede nu rummer Københavns Lufthavn en lang række butikker med både dansk og udenlandsk mode, men ifølge Lise Ryevad, har den nye udbygning bidraget med en oplagt mulighed for at udvide målgruppen yderligere.

“Gennem analyser og feedback fra vores passagerer kan vi se, at der er nogle kategorier og specifikke mærker, som folk især efterspørger. Så viljen og lysten har været der længe, men med den nye tilbygning har vi fået muligheden for at realisere det og tilpasse et helt område til den strategi, vi har lagt,” siger Lise Ryevad og fortæller, at denne strategi blandt andet indebærer et fokus på at henvende sig til det yngre segment, da andelen af unge passagerer i lufthavnen er i vækst.

“Vi er gået all in på at skabe et mere urbant og modestærkt miljø i det nye område. Vi har mange butikker i high-end-kategorien, men nu er tiden kommet til at få lidt flere brands i midter-segmentet. Derfor er vi rigtig glade for at få et brand som Massimo Dutti ind, som for eksempel vil kunne tiltrække de forretningsrejsende, der ikke nødvendigvis er klar til at betale 3000 kroner for en jakke,” tilføjer hun. 

Attraktive omgivelser
To-tredjedele af de rejsende i Københavns Lufthavn er udenlandske, og det er bare én af årsagerne til, at lufthavnen er et oplagt sted for modebrands at åbne butikker, mener Lise Ryevad.

“Vi kan se, at vi kan spille en relevant rolle for mange brands, fordi vi som lufthavn har både en unik lokation og flotte lokaler, men også fordi vi har et stort flow af mennesker, både danske, skandinaviske og internationale. Brands kan ramme en meget mangfoldig målgruppe her,” siger Lise Ryevad videre og tilføjer, at det også har været vigtigt at skabe det rette brandmiks – og det har krævet et godt forarbejde.

“Det har været vigtigt for os at have en klar strategi, så brands rent faktisk prioriterer en butik i Københavns Lufthavn. Det var en nød, vi har skulle knække, men når det nu er lykkes, så er det også en god spiral – når først nogen siger ja, så kommer endnu flere til – ellers havde vi nok ikke fået brands som Wood Wood, Massimo Dutti og Oh! By Kopenhagen Fur med på rejsen,” slutter Lise Ryevad.

Den nye tilbygning er placeret mellem Finger A & B i Terminal 2 og åbner i sommeren 2018.