MESSAGE har knækket online-koden
Den danske tøjkædes netop offentliggjorte regnskab viser en forretning i vækst – og det er hovedsagligt salget online, der trækker udviklingen.“Online har været hårdt i etableringsfasen, men har skabt hurtig pay back,“ fortæller Carsten W Lauritsen, CEO og stifter af MESSAGE A/S, der netop har fremlagt årsregnskab for 2017 – et regnskab, der vidner om stor økonomisk fremgang, især i den danske tøjkædes onlinesalg.
Årets resultat før skat ender på 12.709 millioner kroner, sammenlignet med 7.153 millioner kroner året før. Driftsresultatet løber op på 20.258 millioner, hvilket er en stigning på 44 procent i forhold til 2016.
“Generelt ser vi, at væksten i onlinehandlen fortsætter, og vores udvikling her er derfor gået som forventet,” siger Carsten W Lauritsen, for hvem det ikke kommer bag på, at det især er de digitale salgskanaler, der rykker på nuværende tidspunkt – men at koncernens fysiske butikker også kom ud af året med pæn vækst, var derimod mere overraskende.
I 2018 vil MESSAGE A/S sætte fokus på at udvide butiksporteføljen globalt – en satsning, der allerede er påbegyndt sidste år.
“Fokusområdet i 2018 vil blandt andet ligge på en ekspansion af MESSAGE-konceptet til udlandet – både online og offline,” uddyber Carsten W Lauritsen og fortæller afsluttende, at de desuden regner med at fortsætte væksten på både wholesale og online i dette års regnskab.
MESSAGE A/S startede som et jeansbrand i 1980 under navnet Fais Jeans, inden MESSAGE kom til verden i 1986. I 1997 åbnede MESSAGE A/S sin første butik i Odense, og i dag driver virksomheden i alt 28 multibrand-butikker i både Danmark og Norge. Her sælger de tøj fra koncernens egne brands, mbyM, Global Funk og Project Unknown, men også andre brands som blandt andet Five Units, Neo Noir, Nunóo, Shoe the Bear og Storm & Marie.