Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
MODEUGE

The Jewellery Room udvider med online univers

Stifterne af The Jewellery Room, Charlotte Møbjerg Ansel-Henry og Pernille Møbjerg Knudsen, løfter i denne uge sløret for deres helt nye webshop – målet er at være hoveddestinationen for smykker, fortæller de to søstre.
Stifterne af The Jewellery Room, Charlotte Møbjerg Ansel-Henry og Pernille Møbjerg Knudsen, løfter i denne uge sløret for deres helt nye webshop – målet er at være hoveddestinationen for smykker, fortæller de to søstre.

Charlotte Møbjerg Ansel-Henry og Pernille Møbjerg Knudsen, søstre og fælles grundlæggere af den danske smykkeudstilling The Jewellery Room, har meget at fejre denne sæson. For det første kan de fredag den 2. februar åbne dørene til deres smykkemesse for tiende sæson i træk, og for det andet kan de fejre, at de nu er klar til at udvide konceptet endnu mere. På fredag åbner de to smykkeentusiaster officielt de virtuelle døre til deres nye online univers, www.thejewelleryroom.com.

”Vi har længe snakket om, hvordan vi får inviteret slutforbrugeren indenfor, da vi har oplevet stor efterspørgsel fra kunderne. Så det har været et meget naturligt næste skridt, men det har også krævet rigtig meget i overgangen fra udelukkende at drive en B2B-forretning til også at åbne for B2C,” siger den ene halvdel af smykkeduoen, Pernille Møbjerg Knudsen, og forklarer, at det især er det kommunikative element, de har arbejdet på at finjustere og målrette til slutforbrugerne.

Af denne grund bliver den nye platform ikke helt som en klassisk webshop, men vil i stedet være et meget indholdsbaseret og visuelt univers, der både har til formål at være inspirationskilde såvel som at være en ny salgsplatform. Og det har vist sig at være en attraktiv salgskanal for branchen. Allerede nu har Charlotte Møbjerg Ansel-Henry og Pernille Møbjerg Knudsen etableret samarbejde med en bred vifte af både store og små skandinaviske brands, der også ser stort potentiale i The Jewellery Room online.

”Der har ikke været én eneste, der ikke har taget godt imod idéen, og der har været overvældende positiv respons. Jeg tror, rigtig mange deler vores holdning om, at det er lige netop dét, der mangler i smykkebranchen,” siger hun videre om modtagelsen af deres nye satsning.

Kærlighed til København
Sidste sæson bød også på en stor satsning for de to smykkesøstre. The Jewellery Room rykkede oversøisk og åbnede dørene til deres allerførste sæson udenfor København, i Embankment Galleries hos Somerset House i London. Og det viste sig at være en succes, som Charlotte Møbjerg Ansel-Henry og Pernille Møbjerg Knudsen slet ikke er færdige med at udforske. Alligevel har de valgt at lancere deres nyeste forretningsudvidelse herhjemme i vante rammer under Copenhagen Fashion Week.

”København er vores hjem. Der er ingen tvivl om, at det betyder rigtig meget for os at kunne præsentere vores nye webunivers herhjemme først. Vi er stolte af vores ophav, og så betyder det også meget for os at støtte op om modeugen i København,” siger hun videre og fortæller, at platformen desuden hovedsagligt vil fokusere på skandinaviske brands og medfølgende æstetik og smykketendenser – en æstetik, de oplever er meget efterspurgt i udlandet, og som de derfor har sat sig for at hjælpe på vej på nye markeder. Men det betyder ikke, at de udenlandske ambitioner er lagt på hylden. Planen er at følge trop med en international lancering af onlinekonceptet under London Fashion Week til september.

At bygge bro
Det er ikke kun, fordi Charlotte Møbjerg Ansel-Henry og Pernille Møbjerg Knudsen selv har en forkærlighed for smykker, at det er den branche, de har kastet sig over. De oplever også, at resten af verden er ved at få øjnene op for smykkebranchen og ikke mindst er begyndt at se smykker som en integreret del af moden. Og det er en velkommen udvikling, mener de to søstre.

”Smykkebranchen har stadig meget udvikling at indhente i forhold til modebranchen, men der sker utroligt meget på den scene netop nu. Vores mål er at bidrage til at positionere smykker i moden. At brygge bro mellem de to og det oplever vi er ret unikt. I sidste ende er forbrugerne jo de samme, men det synes jeg tit bliver glemt i kommunikationen af smykker i dag. Der er ikke mange andre, der har satset fuldt ud på den kategori som en del af modeugen før, og det er vi jo egentlig bare glade for,” siger hun videre.

Når de to søstre på fredag inviterer til den tiende udgave af The Jewellery Room, er det på én og samme tid både nyt og som det plejer. Denne sæson indtager de for første gang Bruun Rasmussens lokaler i Bredgade i København – en beslutning, der ikke kun handler om konstant at afprøve nye og interessante udstillingsmuligheder, men som også stikker dybere i form af et reelt samarbejde med det danske auktionshus.

”Vi ser en interessant synergi mellem det traditionsbundne Bruun Rasmussen Auktioner og det unge The Jewellery Room. De to familieejede virksomheder deler flere fælles værdier og ikke mindst en fælles passion for skandinaviske smykkebrands, hvilket også vil give sig til udtryk fremadrettet,” afslører Pernille Møbjerg Knudsen, der sammen med sin søster vanen tro holder åbent for presse og indkøbere mellem klokken 10 og 16, men som noget nyt også åbner op for slutforbrugere via et shoppeevent om aftenen arrangeret i samarbejde med Costume. Her vil den nye webshop blive lanceret, sådan at kunderne kan møde de forskellige brands og købe de udstillede smykker via IPads.

Det starter måske småt og intimt, men det skal man ikke lade sig narre af. Charlotte Møbjerg Ansel-Henry og Pernille Møbjerg Knudsens ambitioner er skruet helt i vejret.

”Vi tror på, at tiden er inde til at fokusere på specialiserede onlineuniverser og vores mål er, at blive destinationen for et eksklusivt og kurateret udvalg af smykker,” slutter Pernille Møbjerg Knudsen.