Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

CIFF præsenterer kunstprojekt i L.A.

Den danske modemesse prioriterer at skabe synergier med andre kreative brancher, fordi det giver god mening for kerneforretningen CIFF, fortæller CEO Kristian W. Andersen.
Den danske modemesse prioriterer at skabe synergier med andre kreative brancher, fordi det giver god mening for kerneforretningen CIFF, fortæller CEO Kristian W. Andersen.

CIFF fortsætter sin strategi omkring at række ud til andre kreative industrier i tiden imellem messesæsonerne. I sidste uge afholdt CIFF den anden udgave af deres Northwind-projekt, denne gang på Chateau Marmont i L.A., hvor kurator Neville Wakefield blev hædret for sit arbejde.

Northwind er etableret af CIFFs Code Art Fair og lancerede sidste år, hvor en skiftende udstilling med den skandinaviske mand i centrum, debuterede i Harvey Nichols i en periode over syv uger. Dette arbejde på tværs af industrier, der på mange områder overlapper hinanden, er et vigtigt indsatområde for CIFF, fortæller CEO og kreativ direktør, Kristian W. Andersen:

”Mode, kunst og design har muligvis forskellige ordforråd, men de taler alle samme sprog. Forbindelsen mellem moderne kunst og mode er åbenlys, så vi bruger vores kunstplatform Code Art Fair og vores modemesse CIFF til at udforske mødet og skubbe til grænserne imellem de to,” siger han.

Modsat sidste års udstilling i Harvey Nichols, der havde til formål at bringe brands i direkte kontakt med forbrugeren, så var dette års Northwind-projekt en endags-forestilling og kun henvendt til særligt indbudte gæster. Men eventet ligger stadig i tråd med den overordnede strategi omkring hele tiden tage CIFFs kunder med ud i verden.

”Vores forretning er drevet af kreativitet. Ved at bringe CIFF og Code Art Fair til L.A. udvider vi vores netværk og skaber nye muligheder for vores kunder,” siger Kristian W. Andersen.