Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
REGNSKAB

ARKK Copenhagen stormer frem

Det danske sneakersbrand har femdoblet sin vækst på to år – et resultat, der ifølge stifterne Thomas Refdahl og Kasper Høj Rasmussen skyldes global ekspansion og investering i produktudvikling.
Det danske sneakersbrand har femdoblet sin vækst på to år – et resultat, der ifølge stifterne Thomas Refdahl og Kasper Høj Rasmussen skyldes global ekspansion og investering i produktudvikling.

De to barndomsvenner, Thomas Refdahl og Kasper Høj Rasmussen, der sammen står bag det danske sneakersbrand ARKK Copenhagen, har efter blot to år formået at skabe ringe i vandet. Virksomheden har netop offentliggjort sin nyeste årsrapport for 2016/17, der viser solid vækst på hele linjen.

ARKK Copenhagen har femdoblet sin bundlinje, fra 1,3 millioner kroner før skat i regnskabsåret 2015/16 til 6,5 millioner kroner i 2016/17.

Foruden at øge omsætningen, har ARKK Copenhagen også udvidet deres salgsnetværk til omkring 10 nye lande, hvilket betyder, at virksomheden nu har partnere i 37 lande. Men målet er at komme endnu bredere ud indenfor den nærmeste fremtid. Først på dagsordenen er det amerikanske marked, som brandet vil prøve kræfter med allerede i slutningen af året, dernæst Kina i starten af 2018. Derudover er lande som Rusland, New Zealand, Australien, Sydkorea og Canada også i søgelyset.

“Vi er i ledelsen tilfredse med årets resultat, der er skabt på baggrund af en kombination af et stærkt globalt salgsnetværk, solid markedsføring, gode produkter og dét faktum, at vi har bygget en moderne virksomhed. Alle systemer, procedurer og arbejdsgange er valgt og implementeret med fokus på skalerbarhed og effektivitet,” fortæller medstifter og administrerende direktør, Thomas Refdahl, i en pressemeddelelse.

Fokus på produktet
Også ARKK Copenhagens sortiment er i vækst. På blot ét år har brandet introduceret fem nye modeller, én ny ydersål samt nye materialer til skoenes overdele. I 2018 er målet at lancere omkring ti nye modeller, tre nye ydersåler samt at skabe internationale partnerskaber med anerkendte materialeleverandører, der kan øge produktkvaliteten.

“Det er dejligt at kunne fejre en succes med et godt resultat, men lige nu er vi også i en meget investeringstung fase og skal bruge mange penge for at nå de mål vi har foran os. Vi bliver flere og flere medarbejdere, vi investerer rigtig mange penge i marketing og PR for at bygge det internationale brand, vi vil være, og vi bruger utroligt mange penge på vores produktudvikling. Vores totale produktportefølje vil blive mere end fordoblet fra, hvad forbrugeren kender os for som brand nu, til hvad ARKK kommer til at være som brand i andet halvår af 2018,” siger Thomas Refdal.