Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
KARRIERE

Saint Tropez får ny CEO

IC Group-brandet har netop ansat Sofie Lindahl-Jessen som ny administrerende direktør.
IC Group-brandet har netop ansat Sofie Lindahl-Jessen som ny administrerende direktør.

Sofie Lindahl-Jessen er blevet udnævnt til ny CEO for IC Group-brandet Saint Tropez. Hermed erstatter hun den tidligere administrerende direktør, Hans-Peter Henriksen, der har siddet i stolen hos det danske mærke siden 2008.

Sofie Lindahl-Jessen kommer fra stillingen som Executive Vice President for Sales og Brand Communication hos Republic of Fritz Hansen.

“Vi er begejstrerede for at få Sofie Lindahl-Jessen om bord i Saint Tropez. Hun har en stærk, international baggrund inden for salg og marketing fra blandt andet Fritz Hansen og Triumph og stor erfaring med, hvordan man holder et brand relevant,” siger Alexander Martensen-Larsen, CEO for IC Group, der ejer Saint Tropez, i en pressemeddelelse i dag.

Saint Tropez har efter en lang periode med pæn vækst haft en stagnerende udvikling de seneste par år, og udskiftningen af CEO sker for at sikre nytænkning i en industri præget af hård konkurrence og ændret forbrugeradfærd, lyder det videre fra Alexander Martensen-Larsen, som uddyber:

“Saint Tropez har haft en flot vækstrejse, og det kan vi takke Hans-Peter Henriksen for, som har ledet brandet med kompetent og sikker hånd det sidste årti. Men i en industri præget af hård konkurrence og ændret forbrugeradfærd er tiden nu den rette til at få nye øjne på brandet.”

Den nye Saint Tropez-CEO ser frem til at tage fat på arbejdet:

“Jeg glæder mig til at arbejde med Saint Tropez, som er et stærkt, veletableret brand med stort potentiale. Min opgave bliver at se på brandet med friske øjne og sørge for, at vi møder vores forbrugere der, hvor de er, og med kollektioner, som rammer netop det, de efterspørger. Både herhjemme og i udlandet,” siger Sofie Lindahl-Jessen i pressemeddelelsen.

Sofie Lindahl-Jessen tiltræder sin nye stilling den 2. oktober 2017.