Ny kreativ direktør til By Malene Birger
Mathilde Torp Mader overtager Christina Exsteens rolle i det danske modehus, og hun skal bidrage til at udbrede brandet internationalt.I By Malene Birgers arbejde med at accelerere den internationale vækst foretager modehuset udskiftning i den kreative top, idet Mathilde Torp Mader er ansat som ny kreativ direktør. Hun erstatter derved Christina Exsteen per 28. august og bliver ansvarlig for By Malene Birger ready-to-wear og accessories-kollektioner fra AW18-sæsonen. I hendes nye rolle skal hun bistå ledelsesteamet med den internationale ekspansion. Det skriver brandet i en pressemeddelelse i dag.
Mathilde Torp Mader er uddannet fra Central Saint Martin og har mere end 10 års erfaring fra både Paris, Milano og London hos modehuse som Marni, Sonia Rykiel, Vanessa Bruno og senest Mulberry.
”Mathilde er det perfekte match til By Malene Birger. Hun har ikke kun en indgående forståelse for dansk design og en intuitiv fornemmelse for By Malene Birgers ånd, hun bibringer også et globalt udsyn, hvilket er lige det, vi har ville tilføre brandet. Vi har fuld tillid til Mathildes moderne, internationale vision for design og hendes evner til kreativt at guide brandet og skabe momentum ud over Skandinaviens grænser,” siger CEO hos By Malene Birger, Morten Linnet.
Brandets nye kreative direktør vil arbejde på hovedkontoret i København og have base i London – hvor brandet vil åbne et nyt designstudie.
”Det er et godt tidspunkt at blive en del af By Malene Birger på. Jeg er enormt taknemmelig for denne mulighed for at bidrage til et dansk brand, som jeg altid har set op til og respekteret – et brand, der altid designer til kvinder og af kvinder.”
By Malene Birger afslutter pressemeddelelsen med at udtrykke taknemmelighed over for Christina Exsteen bidrag til brandet. SS18-kollektionen, der blev vist under Copenhagen Fashion Week, bliver Christina Exsteens sidste.