Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

”The Jewellery Room er højeste standard”

Sådan lød det fra flere udstillere på den veletablerede smykkemesse, der igen i år samlede danske og udenlandske guldsmede og smykkebrands under modeugen.
Sådan lød det fra flere udstillere på den veletablerede smykkemesse, der igen i år samlede danske og udenlandske guldsmede og smykkebrands under modeugen.

Dagens værter og grundlæggere af The Jewellery Room, Charlotte Møbjerg Ansel-Henry og Pernille Møbjerg Knudsen, bød torsdag morgen velkommen til endnu en sæson i smykkernes tegn. Men ikke alt var som det plejer. I år var det nemlig Skuespilhuset, der lagde lokaler til, og havnebassinets vand glimtede fra morgenstunden om kap med guld, sølv og ædelstene i augustsolen. Side om side stod tyske, engelske, finske, norske, svenske og danske smykkebrands – heriblandt Pandora, Orit Elhanati, Ole Lynggard Copenhagen, Pilgrim, Sif Jakobs og Shamballa Jewels.

”Den her location overgår alle vores forventninger, og det var en god beslutning at prøve noget nyt. Energien fra både udstillere og besøgende er vildt god, og vi er meget glade,” fortæller Charlotte Møbjerg Ansel-Henry og Pernille Møbjerg Knudsen, der igen i år startede dagen ud med en morgenmad, hvor udstillere, presse og indkøbere kunne møde hinanden inden det hele gik løs – en strategi, The Jewellery Room med succes har kørt med i flere sæsoner.

”Igen i år har vi brands med, der har været her siden begyndelsen, nogle er tilbage efter et par sæsoner, og så er der de helt nye, som eksempelvis to bæredygtige brands fra Tyskland og Sverige. Flere af udstillerne skal også med, når vi første gang afholder The Jewellery Room under London Fashion Week i september,” fortæller de to grundlæggere.

Indkøbere og presse, dansk som udenlandsk, var mødt talstærkt op og cirklede ud og ind imellem de 25 udstillende brands. For Dulong Fine Jewellery er The Jewellery Room et godt samlingssted for smykker under modeugen, fortæller Head of Marketing, Helene Basse.

”Denne kobling imellem modeuge og udstilling af smykker giver rigtig god mening. Vi er her for at vise vores efterårskollektion frem og for det PR-mæssige og den netværksmæssige værdi, det giver os at være her. Vi koncentrerer os primært om Norden lige nu, men håber, at vi måske kan tage med til London næste år,” siger hun.

Marie-Louise Joensen er her for første gang med sit brand Mary-Lou Jewellery. Hun og Julie Nielsdotter Jewellery deler til daglig univers i deres for nyligt åbnede butik på Gammel Kongevej, og det gør de også her.

”Det er en fantastisk platform, og vi er virkelig godt selskab med de andre brands, der er her. Det er godt at se sine smykker i en anden kontekst og se dem tage sig lidt anderledes ud visuelt. Jeg håber at møde nogle indkøbere og lave nogle gode kontakter i dag,” siger Marie-Louise Joensen.

De to guldsmede har haft travlt, siden de åbnende butikken på Frederiksberg.

”Jeg er blevet positiv overrasket over lokalmiljøet, som er fantastisk. Folk er meget gode til at købe smykker på Gammel Kongevej, som har mange dygtige guldsmede,” fortæller hun.

For første gang i år, er der også to bæredygtige smykkebrands med på The Jewellery Room. Et af dem er berlinbaserede Vieri. De håber at få en fod indenfor på det skandinaviske marked, fortæller Sarah Vogt, brandets PR Manager.

”Vi har ikke kunne finde noget tilsvarende i forhold til at udstille og netværke, som har den standard, The Jewellery Room har. Brandmikset er virkelig godt. Vi skal også med til London, og det ser vi meget frem til,” fortæller hun.