Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
MODEUGE

Peder Tang: ”Man skal holde for øje, hvad der giver værdi til kunderne”

CEO og ejer af Minimum har høje ambitioner for brandet og er tilbage på CIFF efter en sæson udelukkende i showroom – og det håber han giver værdi for kunderne.
CEO og ejer af Minimum har høje ambitioner for brandet og er tilbage på CIFF efter en sæson udelukkende i showroom – og det håber han giver værdi for kunderne.

Det aarhusianske brand, Minimum, kan i år fejre sin 20 års fødselsdag, men alligevel er virksomheden stadig i rivende udvikling. I dag er Peder Tang hovedaktionær og administrerende direktør, efter tidligere partner, Jacob Fisker, tilbage i juni valgte at træde ud af foretagenet.

Af denne grund er det også Peder Tang, som i denne uge repræsenterer Minimum på CIFF-messen i Bella Centret – et sted, han efterhånden kender bedre end sin egen baglomme, men som han dog også har haft en vis mængde skepsis overfor:

”Overordnet set synes jeg, at CIFF fungerer rigtig godt og at de er utroligt dygtige. Men det er svært for os, som er et unisex-brand, hvor vi tvinges til at splitte vores brand op i dame- og herrekollektion – det bliver der ikke taget hensyn til i messens format” lyder det fra Peder Tang, der sidder omringet af Minimums nyeste kollektion til kvinder på brandets stand på CIFF. Af samme grund har han fravalgt at vise kollektionen på herresiden – det bliver klaret fra et showroom, og sidste sæson var Minimum slet ikke at finde på messe.

Tid til forandring
Nu er brandet delvist tilbage og Peder Tang kan præsentere et brand, der siden sidst ser lidt anderledes ud:

”Minimum har det rigtig godt, men lige nu har vi har mindre fokus på vækst. Man kan sige vi er inde i en stabiliseringsperiode, hvor vi skal kigge alle processer gennem i sømmene – det er lidt ligesom et servicetjek af virksomheden,” fortæller den administrerende direktør om status quo hos brandet, efter forsommerens omfattende ændringer i ejerstrukturen.

Selvom vækst ikke er første punkt på to do-listen netop nu, er der dog alligevel flere nye tiltag på tegnebrættet hos det aarhusianske mærke. Siden juni har Peder Tang haft anledning til at genoverveje, hvad Minimum egentlig står for – og det skal fremover bruges mere strategisk i virksomhedens kommunikation udadtil.

”Mange spørger hvor vi er fra, og vi har da heller ikke været så højtråbende om det tidligere. Men fremover vil vi gerne bruge mere energi på at fortælle, at vi er fra Aarhus og på at brande os gennem vores ophav – målet er at få mere kontekst og historie ind i vores produkt,” fortæller Peder Tang, der ligeledes har besluttet at sløjfe de underlinjer, som Minimum førhen har stået bag, herunder både Black- og Grey Label. Fokus er nemlig på kunderne nu, og det er også grunden til, at Peder Tang igen er at finde på CIFF i denne uge – skepsis eller ej.

”Det er tid til at komme videre og vende fokus ud. Jeg tror det er vigtigt, at man konstant holder sig for øje om det man gør, giver værdi for kunderne, og svaret på det, det får vi først på den anden side,” afslutter Peder Tang, inden han rejser sig for at tage imod flere besøgende i sin stand på CIFF.