Virgil Nicholas ansat hos nyt nichemedie
Hans branderfaring og målgruppeindsigt, er blandt årsagerne til, at Virgil Nicholas er ansat som head of branded content, fortæller chefredaktør, Benjamin Kürstein.Medgrundlægger af Les Deux, manden bag rådgivningsbureau, Courtesy de V, med kunder som Bestseller, Joe & The Juice og Sliders, Head of Marketing hos GANT, populær modeblogger og grundlægger af det online livsstilssite, Superbial. Tabt pusten? Den kun 26-årige modeprofil har ikke planer om at stoppe lige foreløbig. Tværtimod.
Virgil Nicholas er nemlig ansat som head of branded content hos et nyt nichemedie, som JP/Politikens hus har i støbeskeen med forventet lancering i sensommeren. Mediet har endnu ikke et navn, men målgruppen er på plads: de 20-30 årige. Formålet er at levere nyheder og relevant indhold i øjenhøjde med de unge.
”Vi så et hul i markedet for et medie, der tager internetgenerationen seriøst. Noget med substans, uden at det bliver kedeligt. Ambitionen er at blive det største og vigtigste medie inden for målgruppen,” siger chefredaktør, Benjamin Kürstein.
Mediet adskiller sig fra de fleste andre digitale nyhedsplatforme ved kun at have bannerannoncer i et vist omfang. Men pengene skal komme et sted fra, og derfor er Virgil Nicholas ansat som head of branded content – ansvarlig for betalte artikler, om man vil.
”Vi vil italesætte og formidle de værdier og budskaber, som virksomheder ligger inde med, og som er relevante for målgruppen – i det format, der skaber mest værdi for brugeren og afsenderen, hvilket, vi ikke mener, er gammeldags bannerannoncer. Derfor bliver mit arbejde at identificere samarbejdspartnere og derudfra skabe løsninger, der passer til mediet, målgruppen og virksomheden,” siger Virgil Nicholas, der sætter sit rådgivningsbureau, Courtesy de V, på bero for at kunne fokusere på det nye projekt.
Indsigt i målgruppen
Både chefredaktør, Benjamin Kürstein, og Virgil Nicholas har indtil videre oplevet en positiv feedback fra potentielle kunder og kommercielle aktører. Virksomheder er ved at få øjnene op for den værdi, historiefortællingen har i sådan et format.
”Så længe indholdet er godt og relevant, er vores overbevisning, at det ikke får en negativ effekt, at vi er betalt for at udgive det. Men der vil også være virksomheder, vi må sige nej til, hvis vi vurderer, at det ikke er interessant for målgruppen – også selvom virksomheden er villige til at betale,” siger Virgil Nicholas.
På nuværende tidspunkt består teamet af chefredaktør, Benjamin Kürstein, teknisk chef, to redaktionschefer og Virgil Nicholas. Planen er at udvide med journalister inden for de forskellige fagområder, som mediet vil beskæftige sig med.
Benjamin Kürstein stod for ansættelsen af blandt andet Virgil Nicholas, og feltet af kandidater var stærkt.
”Vi valgte Virgil af forskellige grunde. For det første er han en del af målgruppen og har derfor en en-til-en-forståelse af, hvad der rører sig hos dem. Derudover har han en – trods sin unge alder – bred erfaring med branded content fra hans forskellige jobs og projekter. Han forstår, hvad man kan sælge, og hvad man ikke kan til en platform som vores,” siger chefredaktøren.