Internationale profiler skal tage Tiger of Sweden til nye højder
Det fortæller IC Groups Head of Investor Relations, Jens Bak-Holder, om strategien bag ansættelsen af brandets nye CEO og kreative direktør.Foråret har budt på en større rekrutteringsproces for Tiger of Sweden, og stillingerne som kreativ direktør og CEO er nu besat.
Brandet, der er ejet af IC Group, har udnævnt danske Hans-Christian Meyer til CEO for Tiger of Sweden. Han skal stå i spidsen for de kommende års internationalisering af brandet.
Når han sætter sig i direktørstolen 1. september, kan han trække på sin over 10 års erfaring fra Ralph Lauren, hvor han senest sad som President Retail, EMEA og var medlem af det øverste globale ledelsesteam. For danske brands har han blandt andet været International Retail Director hos Sand. Detailsalg og -ekspansion er altså blandt hans styrker.
1. juni startede svenske Christoffer Lundman som kreativ direktør for Tiger of Sweden. Også til denne post har IC Group valgt en skandinav med en international profil – Christoffer Lundman kan blandt andet skrive Tom Ford, Acne Studios og Burberry på CV’et. Tiger of Sweden har derudover ansat en kommerciel ansvarlig, Christa Overhues samt en produktansvarlig, Jens Bohr – begge med fortid hos Hugo Boss.
Head of Investor Relations, Jens Bak-Holder fortæller til Fashion Forum om valget af profilerne:
”Der er blevet arbejdet målrettet på at finde det hold, der kan få Tiger of Sweden til at lykkes med deres internationalisering. For at nå i mål med strategien og ambitionerne er der ansat profiler med international erfaring fra nogle af verdens største modebrands. Tiger of Sweden har derved fået tilført den erfaring og de kompetencer, der skal til for at eksekvere strategien,” siger han.
Strategien er i tråd med IC Groups planer om at gøre de enkelte brands – Peak Performance, By Malene Birger og Tiger of Sweden – mere selvstændige.