Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Ugen i mode

Nyheder fra ind- og udland: Just Female i samarbejde med Hjerteforeningen, Kate Spade opkøbt og Gigi Hadid fortsætter hos Tommy Hilfiger.
Nyheder fra ind- og udland: Just Female i samarbejde med Hjerteforeningen, Kate Spade opkøbt og Gigi Hadid fortsætter hos Tommy Hilfiger.

Velgørenhed:
Just Female indgår et samarbejde med Hjerteforeningen, og sammen har de skabt kampagnen ”I heart you”, hvor formålet er at skabe fokus på specielt unge mennesker, der enten rammes eller er født med hjerte-kar-sygdomme. I bedste ‘mode møder velgørenhed’-stil er der specialdesignet en T-shirt, hvor overskuddet fra salget går til foreningens netværk for unge.

Lufthavnsshopping:
Københavns Lufthavn bliver en bedre og bedre shoppedestination, der er rejsen værd. Gucci åbner ny butik i uge 20 og forsøder de rejsendes ventetid inden afgang. Og endnu flere butikker er på vej – Paul Smith er seneste skud på stammen af designerbutikker, man kan lade sig friste i, før man stiger ombord.

Smid tøjet:
Så er det tid til at starte en forårsrengøring i garderoben, for TV2 og Røde Kors’ kampagne, Smid Tøjet, er i fuld gang. Lægger du vejen forbi Nørreport Station, tirsdag den 16. maj mellem klokken 07.30 og 10.30, står socondhand-app’en, Tradono, klar til at uddele gratis kaffe til alle dem, som giver en tøjdonation.

Denim:
Det er ikke nogen hemmelighed, at modeindustrien forurener, og for at nedbringe denne miljømæssige påvirkning, bruger A Denim Project overskudsmateriale fra denimproduktion. Men derudover har brandet også skabt et nyt koncept, som snart går live på deres hjemmeside – hvor kunderne kan handle deres brugte denimprodukter med hinanden, og dermed forlænge levetiden på tøjet.

Opstart:
På blot otte måneder har det nye, danske taskemærke, Núnoo, opnået at skaffe 70 forhandlere landet over, og også udlandet har et godt øje til brandet, som søsterparret Pia og Naja Silfen står bag. Opstarten krævede tålmodighed, men nu er ventelisterne taget i brug, og hypen stiger i takt med salget.

Vinder:
Det danske brand, Lakor, løb med sejren til Headstart Fashion Awards, hvor de vandt prisen Salling Fashion Award. De finder især inspiration i vestkystens gamle fiskerkultur og surfkulturen.

Opkøb:
Coach køber Kate Spade for 2,4 millarder dollars for at sætte gang i væksten. Fremadrettet skal taske- og accessory-brandet have færre udsalg og mindre wholesale med det formål at sælge flere produkter til fuld pris.

Nyt job:
Roberto Cavalli har ansat ny kreativ direktør, og valget er faldet på Paul Surridge. Med sig i bagagen har han erfaring fra Calvin Klein i 90’erne, Burberry og Jil Sander i 00’erne og senest bestred han jobbet som kreativ direktør i Z Zegna og som kreativ konsulent hos Acne Studio.

Samarbejde:
Tommy Hilfiger og Gigi Hadids samarbejde var ikke blot en (succesfuld) sommerflirt. Amerikaneren har netop meddelt, at brandet fortsætter i den gode stime og lader Gigi Hadid designe to yderligere kollektioner til mærket Tommy x Gigi.