Adidas får forrygende start på 2017
Det tyske brand har, med danske Kasper Rørsted ved roret, fået yderligere vind i sejlene i 2017 og fremlægger årets første kvartalsregnskab, som viser fremgang på hele linjen.2016 var et rigtig godt år for det tyske sportsmærke, Adidas. Da årsregnskabet blev offentliggjort i marts i år stod det klart, at danske Kasper Rørsted er godt på vej til at lykkes med at give konkurrenten, Nike, kamp til stregen, som han allerede kort efter sin indsættelse som administrerende direktør, udtrykte en ambition om. Rekordregnskabet viste sig nemlig, at være det bedste i virksomhedens historie.
Men 2017 ser ud til at følge i samme fodspor for sportsgiganten. Adidas har netop fremlagt regnskabet for første kvartal, og det viser, at virksomheden har øget salget betydeligt i de første tre måneder af 2017. Nærmere bestemt steg salget til 5,7 milliarder euro, svarende til omkring 42 milliarder kroner, hvilket er en stigning med hele 19% i forhold til samme periode sidste år. Det skriver Business.dk.
Derudover tjente Adidas i alt 455 millioner euro, omregnet til 3,4 milliarder kroner, hvilket er en vækststigning på 30%.
”Vi havde en stærk start på året med fortsat vækst i både salget og indtjeningen. Vores største brands, Adidas og Reebok, såvel som alle vores vigtigste markeder, viste dobbeltcifrede vækstrater,” skriver Kasper Rørsted i det netop offentliggjorte regnskab.
Adidas har haft positiv fremgang i stort set hele verden, og voksede med 31% Nordamerika, 30% i Kina og 10% i Vesteuropa. Det eneste sted, hvor koncernen ikke har haft udelukkende fremgang er i Rusland, hvor Adidas har oplevet ”en udfordrende forbrugertillid” og har måtte lukke flere butikker.
”Da forbrugernes efterspørgsel efter vores produkter var stærk over hele verden kunne vi igen øge vores profitabilitet på trods af udfordringer fra valutamarkedet,” skriver den administrerende direktør videre, som har en ambition om, at resten af 2017 skal fortsætte i samme kurs:
”Vi sigter efter at levere en tocifret vækst for hele året og en større vækst i resultatet igen i 2017,” skriver Kasper Rørsted afsluttende.