Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
INNOVATION & BÆREDYGTIGHED, REGNSKAB

ELSK øger ejerkredsen med nye investorer

Det danske modebrand har både ambitioner om at udvide deres forretning og bibeholde deres oprindelige og bæredygtige koncept – og det har krævet en udvidelse af investorgruppen.
Det danske modebrand har både ambitioner om at udvide deres forretning og bibeholde deres oprindelige og bæredygtige koncept – og det har krævet en udvidelse af investorgruppen.

Per Kalstrup Christiansen og Henrik Dam Jespersen er netop blevet tilføjet til listen af medejere af det danske modemærke ELSK, der har fokus på lokal mode i økologiske materialer. De har begge investeret i en virksomhed, der ifølge de to grundlæggere, Lars Riis og Lukas L. Leszczynski, har oplevet en kraftig stigende efterspørgsel:

”Der er et ønske fra både forhandlere og slut-forbrugere om et større sortiment, og det vil vi gerne efterkomme. Samtidig har vi selv haft et ønske om at kunne arbejde mere fokuseret med vores produktion- og kollektionsudvikling. Vi kommer specielt til at udvide vores dame-kollektion og samtidig arbejde med at højne de to vigtigste parametre for os: Kvalitet og bæredygtighed,” fortæller de to stifter om beslutningen om at udvide ejerkredsen – en beslutning, der skal give dem plads i økonomien til at fokusere på deres oprindelige værdisæt:

”Med den tilførte kapital og kompetencer kan vi bedre tillade os at hæve vores egne standarder endnu mere, men det er ikke fordi vi skal ud og accelerere vores omsætningsvækst. Vi tror på at vores vækst kommer naturligt, når bare vi fokuserer nok på at lave de rigtige produkter og er tro mod vores værdier og de tanker, der har været bag ELSK fra begyndelsen,” siger Lars Riis og Lukas L. Leszczynski.

Per Kalstrup Christiansen ejer livstilshuset KALSTRUP i Blokhus og har valgt at investere i ELSK, netop fordi han mener, mærket kan bidrage positivt til den branche, han i forvejen beskæftiger sig med:

”ELSK er et koncept, som vi gerne vil være en del af, både fordi vi tror det kan blive en fornuftig investering, men i høj grad også fordi ELSK kommer med et koncept, som passer perfekt ind i vores egen filosofi for KALSTRUP. Derudover har ELSK et værdisæt, som vi gerne vil arbejde med i dagligdagen, samt være med til at udvikle yderligere. Vi tror der er et enormt potentiale for at få et utrolig stærkt brand, som vil kunne tilføre noget nyt til branchen,” fortæller Per Kalstrup Christiansen.

Den anden nye medejer, Henrik Dam Jespersen, er tidligere ejer og direktør af Hurup Møbelfabrik. Han valgte at investere både tid og penge i ELSK, fordi han har fulgt med på sidelinjen, og fordi deres atypiske tilgang til branchen og forretningsskabelse vakte hans interesse:

“ELSK har formået at skabe et koncept, hvor man er tro mod egne værdier og arbejder benhårdt for at have en loyal kundebase. Efter de indledende forhandlinger, kunne jeg hurtigt se, at der her er tale om en virksomhed, som har formået at ramme et skarpt koncept, som de er 100% tro mod. Jeg tror på, at den nye ejerstruktur gør, at ELSK kan blive ved med at være ELSK, men samtidig blive større og bedre. Bedre, så man kontinuerligt kan hæve sin egen overligger og flytte nogle grænser indenfor modebranchen. Større, så man har mulighed for at imødekomme den efterspørgsel man oplever,” fortæller den nye medejer, og til det kan grundlægger Lars Riis tilføje:

“Vi tænker langsigtet i alt hvad vi gør, og tror på at vi ved at arbejde med unikke produkter i høj kvalitet, som samtidig er bæredygtigt produceret og kan skabe en sund forretning, der ikke blot er en døgnflue. Det forstår vores to nye medejere og de brænder mindst lige så meget for konceptet, som vi gør,” understreger den ene ELSK-stifter til sidst.