Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
KARRIERE

Miinto udvider med to nye ansættelser i ledelsen

Den danske modeplatform har stadig vokseværk, og ansætter to erfarne profiler, som skal styrke henholdsvis marketingteamet og den digitale indsats.
Den danske modeplatform har stadig vokseværk, og ansætter to erfarne profiler, som skal styrke henholdsvis marketingteamet og den digitale indsats.

Miinto er en online modeforhandler, som har haft vind i sejlene de sidste par år. Det betyder blandt andet, at de har mere end fordoblet antallet af ansatte, og herunder har fokus været på at indhente flere specialiserede talenter til virksomheden.

I denne sammenhæng er to nye medlemmer af Miinto-familien netop blevet offentliggjort – Marc Østerskov, tidligere marketingchef hos Telmore, samt Malthe Cederborg, forhenværende CMO hos Saxo.com. De er begge indhentet i forbindelse med et øget fokus på systemteknologi og markedsføring, og skal være med til at realisere onlinevirksomhedens fremtidige vækststrategi.

Marc Østerskov vil tiltræde stillingen som CMO (chief marketing officer), og være med til at opskalere Miintos marketingteam, i forbindelse med en ambition om at sprede budskabet om lokal onlineshopping blandt de danske forbrugere – en opgave han ikke kunne sige nej til:

”Miinto har både kæmpe potentiale og interessante udfordringer, som jeg ser frem til at være med til at arbejde på til fordel for både brands, butikker og forbrugere. Jeg kommer med en baggrund fra bl.a. telekommunikation, som nok den mest kompetitive branche, der findes, og jeg er sikker på, at jeg med min erfaring kan være med til at drive Miinto til nye højder,” lyder det fra Marc Østerskov i en pressemeddelelse.

Hans fremtidige fokusområder indebærer arbejdet mod indfrielsen af Miintos vækstambitioner, kvalitetssikring af Miintos kommunikative performance, samt en styrkelse af virksomhedens brandimage.

Malthe Cederborg er ansat i en nyoprettet stilling, som CDO (chief digital officer), for Miinto. Han er blandt andet ansat til at gøre Miintos digitale indsatser mere transparente, til at øge indsatsen mod en bedre kundeoplevelse, samt for at bidrage til at accelerere vækst, via allokering af nuværende marketingbudget.

”Jeg tror meget på Miintos koncept; en game changer, der trodser den traditionelle, lagerbindende model, hvilket jeg også mener er den rette vej at gå, når man skal skalere. Jeg ser frem til at være en del af Miinto og til at sætte ekstra skub i den digitale markedsføring, som jeg særligt brænder for,” fortæller Malthe Cederborg om indtrædelsen i Miinto-teamet.

De to nye profiler tiltræder begge deres nye stilling i denne måned, og vil ifølge Miintos pressemeddelse, blive efterfulgt af løbende ansættelser af flere specialister til holdet.