Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Salling klar med ny modepris

5. maj løber HEADSTART FASHION AWARDS af stablen og her byder Salling ind med muligheden for at vinde 30.000 kr.
5. maj løber HEADSTART FASHION AWARDS af stablen og her byder Salling ind med muligheden for at vinde 30.000 kr.

HEADSTART FASHION AWARDS uddeles for første gang i begyndelsen af maj og indtil nu har der været tre priser på programmet: Smarteyes Design Award, VERO MODA International Design Award og Danske Bank Fashion Award. Nu har stormagasinet Salling også meldt sig på banen og kreeret en pris, Salling Fashion Award, særligt til anledningen, som skal gives til en dansk modevirksomhed.

”I Salling ser vi et stort potentiale i de danske fashion brands. Derfor vil vi gerne være med til at støtte de spændende virksomheder, som har potentialet og ambitionerne om at markere sig på både den nationale og internationale scene i fremtiden. Vi håber prisen kan være et hjælpende skridt på vejen,” siger direktør i Salling, Marianne Bedsted.

De seks nominerede brands – som offentliggøres i uge 17 – er udvalgt ud fra kriterier som innovation og nytænkning, kvalitet og håndværk, bæredygtighed, potentiale og ambitioner samt virksomhedens idé.

Til at hjælpe sig med at finde den rette vinder har Salling samlet en jury, der alle har et ben i modebranchen: designer Mark Kenly Domino Tan, moderedaktør for Euroman og Eurowoman Frederik Lentz Andersen, modeblogger Marie Jedig, marketingchef i Salling Birthe Wiberg og direktør for HEADSTART FASHION, Christian Chapelle.

En af de seks nominerede modevirksomheder vinder både en pengepræmie på 30.000 kroner og en pop-up-shop i Sallings stormagasiner i Aarhus og Aalborg.

”Vi glæder os til at byde vinderen af prisen velkommen i vores stormagasiner. Med vores fokus på fashion er det oplagt, at fremtidens brands får lov til at fremvise deres kollektioner og fortælle deres historie til vores kunder. Vi ønsker at være et stormagasin i Aalborg såvel som Aarhus, hvor kunderne kan få inspiration, viden og indsigt om nutidens tendenser,” slutter Marianne Bedsted.