Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
KARRIERE

Nye ansigter hos Copenhagen Fashion Week

Kommunikation og salg er de to indsatsområder, som Copenhagen Fashion Week nu styrker på medarbejderfronten. 
Kommunikation og salg er de to indsatsområder, som Copenhagen Fashion Week nu styrker på medarbejderfronten. 

Camilla Frank har siddet i direktørstolen siden 1. december, og nu opruster hun Copenhagen Fashion Week-teamet med to nye ansættelser. Kommunikation og salg er de to indsatsområder, der nu bliver prioriteret endnu højere.

“Vi oplever en stærkt stigende efterspørgsel på digitalt indhold på Copenhagen Fashion Weeks platforme – redaktionelt såvel som kommercielt. Med en dygtig og dedikeret brand advisor kan vi nu skræddersy alle produkter, så budskabet når flest mulige,” siger Camilla Frank.

Linda Laursen stod for annoncesalget til CFW Daily og til Copenhagen Fashion Weeks digitale platforme op til modeugen i februar, og hun har nu en fast plads som digital salgsansvarlig og brand advisor.

”Mine arbejdsopgaver består i at være i dialog med virksomheder, som vi kan give synlighed på Copenhagen Fashion Weeks mange platforme samt på Fashion Forum. CFW Daily har tidligere været fokus i forhold til annoncesalg, men via de digitale kanaler kan annoncørerne nå endnu bredere ud,” fortæller Linda Laursen, der har en baggrund inden for salg og projektledelse i modebranchen, og har tidligere været digital brand advisor hos det digitale livsstilsmedie Fashion-Post.

Digitalt fokus
I forlængelse af at styrke tilstedeværelsen på de sociale medier og synligheden af Copenhagen Fashion Week i dansk og udenlandsk presse, er Lena Smailagic ansat i en nyoprettet stilling som digital redaktør og PR-ansvarlig.

“Copenhagen Fashion Week har allerede en stærk profil digitalt – og som paraplyorganisation for den kreative og ‘first moving’ modebranche skal vi selvfølgelig også gå forrest, når det handler om digital udvikling. Med ansættelsen af Lena Smailagic som digital redaktør er det vores klare mål at gøre Copenhagenfashionweek.com til ‘go to’-destination for alle – branchen såvel som alle øvrige modeelskere – for modeindhold med relevans hele året,” fortæller Camilla Frank.

Lena Smailagic har arbejdet med interiør, på et reklamebureau og med mode, blandt andet som praktikant i New York for 3.1 Phillip Lim. Hendes seneste projekt var at udvikle og fastlægge den visuelle identitet for et nyt, udenlandsk brand, som bliver lanceret i år. Om sin nye stilling siger hun:

“Jeg kommer til at styre og optimere Copenhagen Fashion Week SoMe og digitale platforme. Vi skal skabe content året rundt, og det indebærer blandt andet videoproduktion og artikelskrivning samt klassisk PR-arbejde. Jeg glæder mig til at være med til at skabe fremtidens modeuge, og til at invitere indenfor i den danske modebranches univers.”

Lena Smailagic er udannet fra Københavns Erhvervsakademi med en PBA i Ideation (nu Entrepreneurship, red.) – en uddannelse med fokus på at skabe og udvikle nye løsninger for virksomheder gennem innovation og kreative processer.