Jewellery Room imponerer deres udstillere igen
Pernille Møbjerg Knudsen og Charlotte Møbjerg Ansel-Henry har skabt en unik og vigtig platform for smykkebranchen, lyder det fra deres udstillere.Jewellery Room skød fredagen i gang med en morgenmad for 80 inviterede gæster – dansk og international presse, de udstillende brands, indkøbere blandt andet fra Browns, og deres partnere fra trendbureauet, WGSN.
”Vi er så glade for at Copenhagen Fashion Week støtter op om Jewellery Room. Vi har fået en forrygende start på dagen. Vi afholdt morgenmaden i en smukt rum ovenpå kirken, og det var en meget hyggelig og intim måde at lægge ud på, inden vi åbnede dørene, og noget brandsene melder tilbage, at de sætter stor pris på” siger Charlotte Møbjerg Ansel-Henry og Pernille Møbjerg Knudsen.
De har igen i år samlet hele 27 brands fra seks forskellige lande i Nikolajkirken for at præsentere det bedste fra smykkescenen lige nu. Jewellery Room har netop lanceret en ny digital platform, og Charlotte og Pernille melder, at flere af indkøberne de har med rundt er meget begejstret.
”Synergi-effekten mellem vores fysiske og digitale platform har allerede sat ind, og mange af indkøberne er meget glade for at alt, hvad de ser her, kan de efterfølgende finde online hos os,” siger Pernille Møbjerg Knudsen.
Glade debutanter
Norske Libelula Jewellery er her for første gang. Designer og ejer, Camilla Samuelsen, er meget glad for at hun besluttede sig for at være med på Jewellery Room. Hun har været i gang i tre år og sælger indtil videre kun sine smykker online. Men Camilla Samuelsen fortæller, at hvis hun skulle ud i butikker, ville hun foretrække København og dernæst London.
”København er Skandinaviens hovedstad for smykker. Jeg har fået flere spændende kontakter, som jeg kan følge op på. Det er rigtig godt, at det er koncentreret på én dag, og virkelig godt at det er så niche, at her kun er smykker. Mikset af brands i forskellige prisklasser fungerer godt, og jeg er bestemt interesseret i at følge med Jewellery Room, når de også lancerer i London.”
Hendes landsmand, Tine Haaland-Paulsen er Creative & Managing Director for T-RAW Jewellery, og er ligeledes debutant på Jewellery Room.
”Jeg er meget glad. Jeg har tidligere besøgt Jewellery Room og var meget begejstret for, hvad jeg så, og derfor ringede jeg til arrangørerne og spurgte, om ikke vi måtte være med. Det måtte vi heldigvis. Samtidig er vi flere norske mærker, som er med, og det giver også en helt særlig stemning,” siger hun og uddyber at, brandet er stolt af at være en del af the Jewellery Room, og hvis de får muligheden, kommer de helt sikkert igen.
Maria Black har været på Jewellery Room siden dets begyndelse, og hun ser det som et godt sted at møde internationale indkøbere og presse.
”Charlotte og Pernille har virkelig fået godt fat i folk, og jeg har ikke oplevet det så stort som i år. Det er tydeligt, at det udvikler sig fra gang til gang,” fortæller Maria Black.
”Her kan indkøbere og presse få et hurtigt overblik over brands, og de får set det hele, sammenlignet med, hvis vi havde en stand på en af de store modemesser. Det virker godt for os at have én koncentreret dag,” siger hun, og uddyber, at hendes fokus denne modeuge er på presse og brand awareness, og det har hun skabt ved at holde event tirsdag aften og ved at være på Jewellery Room.
Sætter smykker på modekortet
Henning Kern, CEO og kreativ direktør for Dyrberg Kern, fortæller at for deres vedkommende er det en lejlighed til at præsentere deres fine jewellery, som ligger i et højere prissegment, hvor der fokuseres mere på materialer som sterling sølv og natursten.
”Vi er også en del af CIFF med vores fashion jewellery, men på Jewellery Room får vi lejlighed til at promovere en del af brandet og nogle produkter over for nationale og internationale pressefolk og potentielle kunder. Det fungerer godt, og er velbesøgt. Det er en god blanding af udstillere og besøgende, og vi bakker meget gerne op om et så smagfuldt arrangement. Det er med til at understøtte, at smykker er en vigtig del af modebranchen.”
Hartmann’s er med for første gang, med Boucheron, som de er eneforhandler på i Skandinavien. Nicolai Ærenlund fortæller, at det især er en god mulighed for det snart 160 år gamle, franske brand at møde pressen, den danske som vel som den internationale.
”Stemningen er i top og her er en god blanding af mennesker. Vi håber på både at møde nogle nye medier og pleje vores allerede eksisterende relationer. Jewellery Room er et godt sted at præsentere og fortælle Boucheron traditionsrige historie.”