Det ellers populære danske modemærke, Won Hundred, har siden begyndelsen i 2004, knoklet med regnskaberne. Men det ser ud til at vende nu. Den jyske byggematador, Michael Mortensen, har valgt at sætte fuld fokus på mærket, som han i flere år har haft aktieposter i. Det skriver Børsen i dag.
I praksis betyder det, at han har købt stifterne af Samsøe & Samsøe, Per Ulrik Andersen og Peter Sextus Rasmussen, ud og skyder yderligere 20 millioner kroner ind i forretningen. Håbet er at fremme et mærke, som i længere tid har haft økonomiske problemer.
Nikolaj Nielsen, Won Hundreds stifter og kreative direktør, kan ånde lettet op og se frem til at få mere kreativ frihed med den nye økonomiske indsprøjtning:
”Jeg har ligget lidt søvnløs med de regnskaber, men jeg har altid haft en tyrkertro på, at det ville lykkedes,” siger Nikolaj Nielsen til Børsen.
Den hjælpende hånd kommer da heller ikke fra fremmede. Michael Mortensen og Nikolaj Nielsen har kendt hinanden siden de var i 20’erne, og sammen skal de skabe hvad Nikolaj Nielsen kalder ”Won Hundred 2.0.”
Fremgang i sigte
Michael Mortensen ser stort potentiale i Won Hundred, men mener mærket har brug for et boost, hvis det skal lykkes:
“Det har kørt, men det har ikke kørt okay, så nu vender vi alt og ser på, hvilke områder vi tjener penge på, og så skal vi op et i højere gear,” udtaler Michael Mortensen til Børsen.
Udover at skyde en stor sum penge ind i Won Hundred, vil Michael Mortensen også styrke brandet ved at opruste med to erfarne modefolk. Både Peter Knudsen, tidligere økonomidirektør i Masai og Frans Truelsen, stifter af Ganni, vil fremover bidrage til mærkets fremgang. En fremgang, som Nikolaj Nielsen nu tror på vil finde sted:
“Nu tror jeg mere på det end nogensinde før. Hvis det ikke lykkes nu, så lykkes det aldrig, eller så skal det i hvert fald ikke være med mig i spidsen,” afslutter Nikolaj Nielsen.