Ny international PR-manager til Global Fashion Agenda
Amerikanske Emily Wall er nyeste medlem af kommunikationsteamet, der opruster forud for Copenhagen Fashion Summit.Emily Wall er uddannet fra The George Washington University og har de sidste mange år arbejdet med strategisk kommunikation i forskellige konstellationer – både for mindre virksomheder, inden for politik og i de seneste år design og mode, med speciale i at formidle komplekse problemstillinger. Inden Emily kom til København, assisterede hun den amerikanske New York Times-journalist, Dana Thomas, på en bog om bæredygtig mode og globalisering, med base i Paris. Flytningen til København og jobbet som international PR-manager beskriver Emily, som en unik mulighed for at være med til at styrke Global Fashion Agenda og Copenhagen Fashion Summits globale arbejde.
”Jeg tror, at Global Fashion Agendas mission omkring at mobilisere den internationale modeindustri til at tænke mere bæredygtigt, er essentiel i forhold til at skabe konkrete forandringer. Jeg vil gerne være med til præge den samtale, vi har om bæredygtighed og de udfordringer, som modebranchen har, og sørge for at den kommer ud til en bredere publikum,” siger Emily Wall.
Omkring ansættelsen af Emily Wall siger Danish Fashion Institutes kommunikationsdirektør, Cecilie Thorsmark:
”Dét at Copenhagen Fashion Summit har vokset sig så stor og betydningsfuld og for alvor slået sig fast som den absolut vigtigste begivenhed i den globale modebranche, har virkelig medført mærkbar øget bevågenhed fra både danske og udenlandske medier. Derfor var det et helt naturligt skridt – og faktisk også en nødvendighed – for os at udvide kommunikationsafdelingen, og vi valgte at søge en international profil til at håndtere den internationale presse,” forklarer hun og fortæller ligeledes, hvorfor Emily Wall er den helt rette profil til at varetage opgaven:
”Med den stilling som Emily kommer fra, er det med en solid faglig viden på området, at hun sætter sig i stolen som international PR chef, og det er helt sikkert hendes store styrke. Hun har et godt netværk i både modebranchen og medieverden, hvilket jo er altafgørende, så allerede da jeg læste hendes ansøgning var jeg overbevist om, at hun var den bedste kandidat til jobbet. At hun så også havde haft vores organisation på radaren, og at hun elsker København og var mere end klar på at lave “the big move” over Atlanten, var heldigt for os,” slutter Cecilie Thorsmark.