Soft Gallery vækster i udlandet
Det danske børnetøjsbrand fortsætter den opadgående kurve for deres eksport, hvilket har givet dem endnu en Gazelle-kåring.For tredje år i træk er Soft Gallery kåret til Gazelle-virksomhed af Børsen. En kåring, de har modtaget fordi de samlet set, som minimum har fordoblet omsætningen eller bruttoresultatet i løbet af de seneste fire år. Det er især de udenlandsker markeder, der er med til at skabe de positive resultater for børnetøjsbrandet.
“Generelt vokser eksporten for os, og udgør i dag 70% af vores forretning. Specielt det asiatiske marked, hvor Korea er den største aftager. Det tyske marked er også ved at komme godt med,” siger direktør og medstifter af Soft Gallery, Tine Holt Møller.
For mange i branchen kan det være en udfordring at vækste, fordi det kræver kapital at få produceret tøjet, inden kollektionerne er solgt. Tine Holt Møller fortæller, hvordan Soft Galley imødekommer sådanne udfordringer.
“Det er stadigvæk en udfordring i og med, at det sætter et større pres på likvidteten. Vi er selvfinansierende, og det er vi meget stolte af. Men dette er kun muligt, fordi vi har og har haft fokus på hele virksomhedens værdikæde. For hvis denne ikke fungerer og hænger sammen, ville dette ikke være muligt,” pointerer hun.
Tine Holt Møller og Barbara Hvidt har siden 2007 ejet og drevet børnetøjsmærket, og modtog også i 2014 0g 2015 Gazelle-kåringer. Soft Gallery tæller i dag 11 ansatte og er globalt set repræsenteret i 32 lande.