Copenhagen Fashion Week er i gang med en større revitalisering af modeuge-platformen i samarbejde med de vigtigste aktører og konsulenthuset Qvartz. Og nu er der fundet en ny adm. direktør, som skal sørge for, at den nye strategi bliver ført ud i livet næste år. Per 1. december overtager Camilla Frank stafetten fra Eva Kruse som adm. direktør for Copenhagen Fashion Week. Herefter skal Eva Kruse fokusere på Danish Fashion Institutes nye ambitiøse strategi omkring bæredygtighed og Copenhagen Fashion Summit. Dette fremgår af en pressemeddelelse udsendt af Copenhagen Fashion Week.
Om den nye adm. direktør siger bestyrelsesformand for Copenhagen Fashion Week, Niels Eskildsen:
”Det har været en spændende proces at finde den rette kandidat til at løfte arven efter Eva Kruse. Jeg er overbevist om, at vi har fundet den helt rette kandidat til at implementere den kommende nye strategi for modeugen og løfte den til et nyt niveau.”
Et kendt ansigt i den danske modebranche
Med 15 års erfaring fra mediebranchen som bl.a. stifter samt direktør for Fashion-Post og chefredaktør for Alt for Damerne og Eurowoman er Camilla Frank et kendt ansigt i den danske modebranche.
”Jeg synes, at Camilla har den helt rette profil til at favne det meget brede job, det er at mestre ledelsen af Copenhagen Fashion Week. Desuden er vi i gang med at udvikle en ny strategi for modeugen, så der bliver masser af mulighed for en ny direktør til at være med til at forme den fremtidige platform for modeugen. Og så glæder jeg mig personligt meget til at skulle arbejde sammen med Camilla,” siger Eva Kruse.
Som adm. direktør skal Camilla Frank udvikle og drive den vigtigste platform for dansk mode. Et arbejde, som hun ser frem til at gå i gang med:
”Copenhagen Fashion Week er både nationalt og internationalt et stærkt brand, som jeg har fulgt på sidelinjen i en række år. Det bliver en fantastisk opgave at både videreføre og revitalisere en i forvejen anerkendt modeuge. Samtidig glæder jeg mig til at sætte mig i stolen og lære alle medarbejderne at kende – og sammen med dem løfte den nye strategi, som allerede vil kunne opleves i 2017.”