Hugo Boss trækker sig fra luksusmarkedet
Den tyske modegigants direktør, Mark Langer, melder ud, at brandet fremadrettet vil anlægge en ny målgruppestrategi.Nye profiler i ledelsen kan ofte medføre forandringer, og dette er også tilfældet hos Hugo Boss. Det tyske brands nuværende direktør, Mark Langer, tiltrådte direktørposten i maj i år, og nu lægger han virksomhedens strategi om.
Det 92 år gamle modehus opgiver sit forsøg på at blive et luksusbrand, skriver Berlingske Business. Direktøren har, ifølge mediet, udtalt til Handelsblatt, at indsatsen for at trænge ind på luksusmarkedet ikke har vist sig at være særlig givende for deres forretning.
Ifølge Business Insider forsikrer Mark Langer, at Hugo Boss fortsat vil være et premiumbrand.
Det var den forhenværende direktør, Claus-Dietrich Lahr, som forlod Hugo Boss i februar, der havde arbejdet mod at etablere det tyske brand på det globale luksusmarked. Der blev åbnet 400 butikker på verdensplan, mens han sad på direktørposten, skriver Berlingske Business.
Den nye strategi indebærer også at lukke urentable butikker og skære de årlige omkostninger med 50 millioner euro.