VIGGA teamer op med Patagonia
Sammen skal de to skabe alternativer til det meningsløse forbrug, lyder det fra CEO, Vigga Svensson.VIGGA, som tilbyder økologisk børnetøj gennem et cirkulært abonnementskoncept, har indledt et nyt samarbejde med amerikanske Patagonia. Begge brands har et stort fokus på bæredygtighed og miljø, og de to kan derfor lære en del af hinanden gennem dette strategiske partnerskab, lyder det fra begge parter.
“Vi har en tradition for at støtte mindre virksomheder, som fokuserer på innovative løsninger i forbindelse med verdens miljøudfordringer, og derfor er vi virkelig glade og stolte over partnerskabet med VIGGA. Det bliver meget spændende at arbejde sammen om at udforske alternative forbrugs- og ejerskabsmodeller,” siger Ryan Gellert, General Manager for Patagonia i Europa.
For Patagonia er det særligt VIGGAs cirkulære forretningsmodel, hvor ’reuse’ er i højsædet, som har interesse, mens man hos VIGGA ser frem til at drage nytte af Patagonias ekspertise inden for holdbare produkter og avancerede produktionsmetoder.
“Da vi skulle finde en samarbejdspartner til at levere teknisk tøj, såsom overtøj og badetøj, var vi slet ikke i tvivl. Vi har nemlig været kæmpefans af amerikanske Patagonia i årevis. Vi glæder os helt vildt til at udbygge samarbejdet henover de kommende år – sammen kan vi virkelig skabe et attraktivt og bæredygtigt alternativ til det meningsløse forbrug,” siger Co-founder og CEO hos VIGGA.us A/S, Vigga Svensson.