Internationale medier roser modeugen
Vogue, Business of Fashion og Women’s Wear Daily kunne alle lide, hvad de så under den københavnske modeuge.Under den forgange modeuge besøgte en række udenlandske medier København, og der lyder ros til designerne samt den danske modeuges arrangementer og messer.
Glem alt om minimalisme, lyder det både på Vogue.com og Women’s Wear Daily, der fremhæver farver, prints og dekorative deltaljer som gennemgående trends i dansk design lige nu. Ifølge sidstnævnte medie er de internationale indkøberne begejstrede for både den danske street style og det, de så på catwalken. Bruce Pask, der er Bergdorf Gooman’s Men’s Fashion Director, deltog for første gang, og fortæller til Women’s Wear Daily, at Revolver-messen både var velkurateret og bød på gode brandoverraskelser. Sådan lød det også fra det britiske stormagasin Browns’ Women’s Buying Director, Laura Larbalestier, hvis bedste opdagelse var Kathrine Agger og Nanna Flachs’ brand, Agger-Flachs.
Et af ugens stærkeste shows var, ifølge Vogue.com, Mark Kenly Domino Tan, og de fremhæver hans håndværk samt tekniske præcision som enestående. Vogue.com var ligeledes begejstret for Saks Potts, som de kalder et imponerende københavnermærke.
Vogue.com fremhæver også samarbejdet mellem CIFF og Lulu Kennedy, der kuraterede et område på CIFF, hvor londonbaserede mærker viste deres tøj frem, og bliver rost for den kreative udveksling i det københavnske modesamfund.
Hos Business of Fashion er samtlige shows featured, og det er muligt at se – eller gense – et stort udvalg af modeugens looks.